پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه در گلستان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه در گلستان خبر داد و گفت: همچینن ۷۳ هزار و ۵۷۷ رقبه در استان وجود دارد که سال گذشته پنج هزار و ۶۵۱ رقبه معادل ۲۳۱ موقوفه دارای سند مالکیت شدند.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الاسلام حسین مهدیان امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه خبرنگاران در ایجاد وقف‌های جدید و هدفمند شدن نیت‌های واقفان نقش پررنگی دارند، اظهار کرد: اوقاف یک مجموعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که در بخش‌های مختلف و در راستای حل مشکلات روز جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیت‌ واقفان را اهرم‌ تاثیرگذار عملکرد اصحاب وقف در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: در همین راستا شناسایی نیت‌ مرتبط با نیازهای روز جامعه انجام شده و هدفمندسازی نیت‌های واقفان در دستور کار قرار گرفته است.

مهدیان از وجود پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه در گلستان خبر داد و یادآور شد: همچینن ۷۳ هزار و ۵۷۷ رقبه در استان وجود دارد که سال گذشته پنج هزار و ۶۵۱ رقبه معادل ۲۳۱ موقوفه دارای سند مالکیت شدند.

وی ادامه داد: همچنین در طول یک سال گذشته چهار هزار و ۸۸۰ رقبه از رقبات‌ موقوفات استان گلستان تعیین تکلیف شد.

به گفته وی گلستان ۱۲۴ بقعه متبرکه دارد که براساس ظرفیت‌های موجود، در بخش‌های مختلف از جمله قرآنی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی به اجرای طرح شمیم حسینی و حمایت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: امسال نزدیک به ۵۰۰ هیئت مذهبی در ماه محرم و صفر از محل موقوفات حمایت شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: طرح شمیم خدمت در حوزه توانمندسازی و آموزش بانوان سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال و بازارچه‌های خیریه فعال است که این بازارچه‌ها در پنج بقعه متبرکه گلستان فعال شدند.

وی از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته وقف امسال خبر داد و گفت: ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته وقف در گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به درآمدزایی موقوفات گلستان اشاره کرد و یادآور شد: تثبیت موقوفات و رسیدگی به املاک موقوفه و تعیین تکلیف آن، ایجاد ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری در موقوفات مستعد در دستور کار ما قرار گرفت که در همین راستا، درآمد موقوفات گلستان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش بیش از ۷۰ درصدی داشته است.

مهدیان فرهنگ‌سازی در وقف‌های جدید را ضروری خواند و متذکر شد: بیشتر وقف‌های گلستان مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است که ایجاد وقف‌ با نیت‌های جدید و در راستای مشکلات جامعه امری ضروری است.

  28 شهریور 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70894
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام