رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه:
بازدید ۴۵ هزار و ۱۵۵ گردشگر از آرامگاه مختومقلی در ایام نوروز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه گفت: از 27 اسفند پارسال تا پایان 13 فروردین امسال سایت گردشگری و آرامگاه شاعر و عارف شهیر ترکمن مختومقلی فراغی مراوه تپه  ۴۵ هزار و ۱۵۵ بازدید کننده داشت.

به گزارش گلستان فردا، سعید گرگانلی دوجی اظهار کرد: در این بازه زمانی همچنین ۱۹ هزار و ۳۵۴ نفر از آبشار شارلوق گوگلان، ۱۳ هزار و ۵۵۵ نفر از آبشار بالی قایه، ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر از زیارتگاه آل خان بابا، ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از زیارتگاه ابوالقاسم جرجانی، هشت هزار و ۸۵۰ نفر از آبشار گوندر، هفت هزار و ۱۵۰ نفر از غار قیزلر قلعه و ۵۴۲ نفر از مدرسه دینی و تاریخی کریم ایشان مراوه‌تپه دیدن کردند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال چهار هزار و ۷۷۸ مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه مسافر، مدارس و مهمانسراهای متعلق به ادارات و نهادها و برخی اقامتگاه‌های موقت مراوه‌تپه سکونت داشتند.

رییس میراث فرهنگی مراوه‌تپه ادامه داد: امسال ستاد هماهنگی خدمات اجرایی سفر این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی ۲ واحد بوم گردی، یک خانه مسافر، ۲ آموزشگاه، ۲ خوابگاه دانش آموزی با امکانات مورد نیاز و چند واحد مهمانسرا متعلق به ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی را در ۲ شهر مراوه‌تپه و گلیداغ به همراه یک سالن ورزشی برای اسکان اضطراری آنها در زمان وقوع حوادث احتمالی غیرمترقبه پیش بینی کرده بود.

گرگانلی دوجی اضافه کرد: مسافران و گردشگران در سفر به مراوه‌تپه توانستند از برنامه‌های مفرح فرهنگی و هنری جشن‌های نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی در سه نقطه روستایی و شهری این شهرستان مرزی از جمله موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ انواع غذاها، نان و شیرینی سنتی و معرفی آداب و رسوم قوم ترکمن بهره ببرند.

 

  17 فروردین 1401
بخش : کلاله / فرهنگی
کد خبر: 66656
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام