معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور:
گلستان در بحث اجرای طرح‌های هادی از شاخص کشوری بهتر است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:  وضعیت گلستان در بحث اجرای طرح‌های هادی از شاخص کشوری بهتر است و تاکنون ۷۴ درصد از روستاهای این استان از این نعمت برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، غلامرضا صالحی امروز در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بنیاد مسکن گلستان در روستای ارازگل شهرستان رامیان، تهیه و بازنگری طرح‌های هادی را از رویکردهای اصلی بنیاد مسکن دانست و اظهارکرد: در استان گلستان تاکنون ۶۴ درصد طرح‌های هادی روستاها بازنگری شده و بازنگری ۱۰۰ روستا در برنامه سال ۱۴۰۲ است و با تخصیص اعتبارات از ردیف ملی تلاش می شود ظرف سه سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان برای تامین نیازهای مسکونی و توسعه سرانه خدماتی بازنگری شود.

وی افزود: تلاش داریم در یک ضرب الاجل ۲ ساله تمام معابر درجه یک و دو روستایی کشور را بهسازی کنیم و طرح هادی را به اتمام برسانیم.
معاون بنیاد مسکن، افزایش سقف اعتبارات روستایی را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و افزود: افزایش سقف اعتبارات به تکمیل طرح‌های نیمه تمام روستایی کمک خواهد کرد.

صالحی از افزایش سهمیه قیر بنیاد مسکن خبر داد و گفت : حدود چهار هزار میلیارد تومان سهمیه قیر بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۲ است که در مقایسه با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قیر سال گذشته که برای اجرای چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت معابر ۶ هزار روستای کشور صرف شد، روند افزایشی را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به سرریز جمعیتی که امروزه به واسطه افزایش اجاره و قیمت مسکن از شهرها صورت می‌گیرد، نیازمند توسعه روستاها هستیم.

  7 اردیبهشت 1402
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 69147
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام