دفع آب‎های سطحی، مهمترین دغدغه شهروندان کردکوی

با توجه به آنکه در فصل ریزش‎های جوی قرار داریم یکی از مشکلات این روزهای شهروندان کردکوی دفع آب‌های سطحی و وضعیت نامناسب جداول در این شهر است، نبود زیرساخت‎های مناسب برای دفع آبهای سطحی موجب شده تا شهروندان هنگام بارندگی با مشکلات عدیده‎ای مواجه شوند.

در حالیکه زیرساخت‎های شهری یکی از اصلی‎ترین عناصر شاخص در شهرهای محسوب می‎شود و مدیران شهری موظف به ایجاد چنین زیرساخت‎هایی هستند اما با این وجود هنوز اکثر شهرهای گلستان و شهروندان آن از حداقل این زیرساخت‎های محروم می‎باشند، زیرساخت‎هایی که با کمک آن می‎توان رضایت نسبی شهروندان را تأمین کرد.

با توجه به آنکه در فصل ریزش‎های جوی قرار داریم یکی از مشکلات این روزهای شهروندان کردکوی دفع آب‌های سطحی و وضعیت نامناسب جداول در این شهر است، نبود زیرساخت‎های مناسب برای دفع آب‌های سطحی موجب شده تا شهروندان هنگام بارندگی با مشکلات عدیده‎ای مواجه شوند.

*اجرای آسفالت‌ریزی در معابر و کوچه‎های کردکوی تا پایان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر

در همین رابطه شهردار کردکوی در خصوص وضعیت آسفالت و جدول‌کشی معابر این شهر گفت: یکی از اهداف ما جلب اعتماد مردم با آیتم ارائه خدمات است، پیرامون این موضوع برای زیرسازی و آسفالت معابر 600 تن قیر خریداری شده است.

شهرام شاکری تصریح کرد:از آنجایی که درآمد و بودجه  شهرداری محدود است نیاز داریم تا مردم با پرداخت عوارض به ارائه خدمات بهتر در شهر به ما کمک کنند، کل عوارض پرداختی برای بهسازی، نوسازی معابر و ارائه خدمات به شهروندان در سال 1396 مبلغ 360 میلیون تومان بود از طرفی قیمت قیر در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که این امر موجب شده با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات در چهار سالی که خدمتگزار مردم در شهرداری هستیم سعی می‎کنیم در 99 درصد از کوچه‎های شهر جدول‌کشی و آسفالت انجام شود.

 شهردار کردکوی با اشاره به بودجه این شهر در سال 1397 گفت: شهرداری کردکوی با تعیین بودجه به مبلغ 11 میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرد، در سال جاری نزدیک به 1 میلیارد و 300 میلیون تومان آسفالت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی در کردکوی انجام شده و تا پایان سال نیز 700 میلیون تومان اجرای آسفالت در معابر و کوچه‎های شهر را در دست اجرا خواهیم داشت.

شاکری، اجرای ساخت پل سواره‌رو به عرض 18 متر در محله ولاغوز و بهسازی ورودی شرقی و غربی شهر را از جمله اقدامات شهرداری کردکوی عنوان کرد و افزود: یکی از محلات کردکوی به نام شهرک فرهنگیان فاقد جداول است بنا داریم در ایام مبارک دهه فجر کلنگ‌زنی جدول‌کشی در این محله را داشته باشیم در واقع جدول‌کشی این محله به 400 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که در قدم اول با تخصیص 100 میلیون تومان جدول‌کشی شهرک فرهنگیان را انجام خواهیم داد.

وی به بدهی شهرداری کردکوی اشاره کرد و گفت: رقم بدهی در سال 1397 مبلغ 8 میلیارد و 400 میلیون تومان به دستگاه‌های مختلف بود تمام تلاش ما بر این است تا این بدهی‎ها کاهش یابد در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون تومان از این بدهی پرداخت شده است.

*عدم تعریض کوچه‎های کردکوی، مهمترین مانع برای اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی

رئیس شورای شهر کردکوی یکی از دغدغه‎های اصلی مردم این شهر را دفع آب‌های سطحی و آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: شهرهای کوچک با توجه به درآمدهای پایین، نیاز به کمک‎های ویژه دولت دارند بنابراین از مسؤولان و نمایندگان استان درخواست می‎کنیم در جهت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهتر به مردم، مشکلات شهرهای کوچک را به مقامات بالا منعکس کنند.

امیر قاسمی تصریح کرد: مردم نیز با پرداخت عوارض می‎توانند به ما در جهت ارائه خدمات بهتر کمک شایانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تمام زمینه‎های خدمت‌رسانی به کمک و همکاری مردم هم نیاز داریم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که نمی‎توانیم به آسفالت کوچه‎ها ورود پیدا کنیم عدم تعریض کوچه‎هاست  این امر دفع آب‌های سطحی و جدول‌کشی را با مشکل مواجه کرده است و برای رفع این مشکلات به همکاری مردم با شهرداری نیازمندیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی بیان کرد: ما قبول داریم خدماتی که به شهروندان ارائه می‎شود کافی نیست اما شهرداری هم توان مالی محدودی دارد، با این وجود از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم در کردکوی 3 هزار متر مربع جدول‌کشی در سطح این شهر انجام شده است.

  20 دی 1397
بخش : اخبار شهرستان ها / کردکوی
کد خبر: 60859
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام