فرمانده انتظامی گلستان خبرداد؛
شناسایی باند کلاهبرداران اینترنتی در گلستان/ ۱۲ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری ۱۲ نفر از اعضاء یک باند کلاهبرداری اینترنتی در قالب اخذ وام از حساب برخی از شهروندان در استان خبرداد.

به گزارش گلستان فردا، سردار محمدسعید فاضل دادگر اظهارکرد: در پی وصول چندین فقره پرونده قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، مبنی بر اینکه با حساب بانکی تعدادی از شکات، مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، توسط افراد ناشناس، وام اخذ شده و به تبع آن پس از واریزی وام، عیناً تمام مبالغ از حساب شکات به صورت اینترنتی و به طرق مختلف برداشت شد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با توجه به ازدیاد شاکیان و شیوه کلاهبرداری به وقوع پیوسته با یک روش مشابه مشخص شد اکثر برداشت‌ها به صورت اینترنتی بوده و وام به حساب چندین نفر واریز شد که بلافاصله پس از واریزی وجه، اقدام به خرید از طلافروشی‌های سطح شهر کرده و از آن طریق وجوه را از حساب‌های مربوطه خالی می‌کردند.

فاضل دادگر تصریح کرد: در تحقیقات تخصصی انجام شده، شکات پرونده متفق القول اعلام داشتند، اعضاء این باند با عناوین مختلف خیرخواهانه، کسانی که از تمکن مالی ضعیفی برخوردار بودند را، به یک کافی نت هدایت کرده و در آنجا، اقدام به افتتاح حساب و اخذ امضاء برای فعال سازی سیم کارت برای قربانیان می‌کردند و با هماهنگی سایر اعضا باند، وجوه واریزی به حساب قربانیان را بدون آنکه آنها اطلاعی از این موضوع داشته باشند، با سیم کارتی که در اختیار آنها بود اقدام به انتقال مبالغ از حساب آنها به حساب‌های دیگر و پس از آن از طرق مختلف مانند خرید از طلافروشی‌های سطح شهر از حساب خارج می‌کردند.

وی گفت: متهمان پس از انجام مراحل شناسایی قربانیان، اقدام به طراحی، جواز کسب جعلی کرده که در این راستا بیش از ۲۵۰ مورد وام با مبالغ مختلف دریافت کردند.

فرمانده انتظامی گلستان مبلغ کلاهبرداری در این پرونده را بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۱۲ نفر از متهمان این پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

  3 آبان 1401
بخش : کردکوی / جامعه
کد خبر: 67905
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام