فرماندار مینودشت خبر داد؛
طرح توسعه کشتارگاه صنعتی مینودشت با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

فرماندار مینودشت در شرق گلستان از آغاز طرح بازسازی و توسعه تنها کشتارگاه طیور این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع تسهیلاتی سفر سال قبل رییس جمهور به استان و آورده سرمایه‌‎گذار بخش خصوصی تامین شده است.

به گزارش گلستان فردا، محمدتقی قزل‌سفلی اظهار کرد: ظرفیت فعلی کشتارگاه نیمه صنعتی طیور "چیلای" مینودشت حدود سه هزار مرغ در ساعت است که با انجام طرح توسعه و صنعتی شدن آن به ۱۱ هزار قطعه در ساعت افزایش خواهد یافت.

وی بابیان اینکه اشتغال این واحد صنعتی نیز با اجرای طرح توسعه از ۱۰۰ نفر به ۱۷۰ نفر افزایش خواهد یافت افزود: ۲۸ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی هر دوره سه ماهه ۸۵۵ هزار قطعه (سالانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه) فعال هستند.

قزل سفلی اضافه کرد: تقویت صنعت طیور و ایجاد زنجیره ارزشی کشتارگاه طیور چیلای مینودشت که در راستای راهبرد رشد هشت درصدی اقتصادی دولت سیزدهم و نیز حمایت از تولید و تقویت آن انجام می‌شود، از دیگر اهداف طرح توسعه این واحد صنعتی است.

به گفته وی، عملیات بازسازی و توسعه کشتارگاه طیور مینودشت امسال به پایان می‌رسد.

فرماندار مینودشت همچنین به سهم اعتباری این شهرستان از سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع ۱۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال منابع مصوب شده، ۱۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال آن مربوط به تکمیل پروژه‌های عمرانی و چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال نیز در قالب منابع تسهیلاتی برای اجرا یا تکمیل طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا است.

قزل سلفی افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد منابع تسهیلاتی مینودشت از محل سفر ریاست جمهوری جذب شده است.

  21 آبان 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 68034
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام