فرماندار مینودشت:
تخصیص ۱۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به طرح های عمرانی/ پیش بینی هزار میلیارد تومان اعتبار برای سد نرماب

فرماندار مینودشت گفت: در سفر اسفندماه ربایت جمهوری به گلستان در سال ۱۴۰۰  در حوزه پروژه‌های عمرانی ۱۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار و همچنین در بخش تسهیلات ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و قرض الحسنه برای شهرستان مینودشت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمدتقی قزل سفلی صبح امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: مینودشت از شهرستان‌های زیبای گلستان است و در موقعیتی استراتژیک و در کنار جاده بین المللی واقع شده است.

وی افزود: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های تاریخی مانند تپه بازگیر- جاذبه‌های طبیعی مانند آق‌چشمه، تنگه ماران کوه- و امامزادگان و بقاع متبرکه متعددی داریم که شرایط خوبی برای جذب گردشگر دارند‌ و همچنین  ۱۷ واحد بومگردی در این شهرستان فعال است.

قزل سفلی گفت: سد نرماب چهل چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در گلستان به شمار می‌رود که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات موردنیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی بدنه اصلی آن به ۹۳ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه که در سفر مورد توجه قرار گرفت سد نرماب بود که برای تکمیل آن بیش از ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار اعلام‌ نیاز شد که دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سه سال پیش یینی کرد.

فرماندار مینودشت به طرح های هفته دولت این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این ایام ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با صرف اعتبار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: مدرسه نیکان با ۹ میلیاردتومان، زمین چمن مصنوعی با ۷.۱ میلیارد تومان، بهسازی آسفالت قطعه دوم محور قلعه قافه به وامنان با ۳ میلیارد تومان، پروژه سیم به کابل دوزین با ۱.۲ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

قزل سفلی اظهار کرد: عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی امام  رضا (ع) در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با پیش بینی اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی گفت: تولید و پرورش گیاهان گوشتی با ۱۳ میلیاردتومان و اشتغالزایی ۱۰ نفر، واحد جمع‌آوری و بازیافت ضایعات با ۹ میلیاردتومان اعتبار و اشتغالزایی ۹ نفر و بازارچه صنایع دستی با ۷ میلیاردتومان با اشتغال ۱۵ نفر افتتاح می‌شود.

فرماندار مینودشت افزود: ۵ روستا با ۱۱۰۰ خانوار و حدود ۵ هزار نفر جمعیت در مخزن سد واقع شده‌اند که باید به مکان جدید منتقل شوند. در سفر اخیر وزیر اقتصاد قرار شد از محل تهاتر نفت ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص داده شود.با بهره‌برداری از سد نرماب ۵۵۰ هزار نفر در شرق و ۲۴ هزار هکتار از اراضی پایین‌دست آبیاری خواهد شد.

به گفته وی در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب، استقرار دولت خدمتگزار است و همه وظیفه داریم در جهت تقویت این دولت جهادی و انقلابی و صیانت از آن کمک کنیم چون مردم برای گره گشایی و حل مشکلات مردم به این دولت امید بسته‌اند.

 

 

 

 

 

 

  30 مرداد 1401
بخش : مینودشت / اقتصادی
کد خبر: 67505
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام