غربالگری رایگان بینایی مردم کم برخوردار شرق گلستان

بینایی

جمعی از متخصصان چشم پزشکی تهران با همکاری معاونت بهداشت علوم پزشکی گلستان طرح غربالگری رایگان بینایی اهالی مناطق کم برخوردار شرق این استان را آغاز کردند.

به گزارش گلستان فردا، غربالگری رایگان بینایی اهالی کم برخوردار شرق گلستان بر اساس درخواست اداره پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر آغاز شده است.

بر اساس این طرح، دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار شهرستان گنبدکاووس و مراوه تپه در قالب برنامه سه روزه به صورت رایگان غربالگری بینایی می‌شوند.

این تیم جهادی به سرپرستی رییس مرکز تحقیقات چشم‌ پزشکی بیمارستان فارابی به گلستان سفر کرده است و تعدادی از پزشکان، اپتومتریست ها، پرستاران و کارشناسان ارشد ارتقای سلامت این گروه را همراهی می‌کنند.

این تیم پزشکی از امروز تا ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱ برای ارائه خدمات چشم پزشکی در شهر کرند شهرستان گنبدکاووس حضور خواهند داشت.

گروه هدف در این طرح دانش آموزان ۶ تا ۱۲ ساله دارای اختلال بینایی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد شهرستان گنبد و مراوه تپه خواهند بود.

در این خدمت انسان دوستانه، برای بیمارانی که محرومیت، نور چشمان آنان را کم سو کرده باشد عینک تجویز و فریم‌ها به صورت رایگان بین افراد توزیع خواهد شد و همچنین درصورت تشخیص متخصصان، بیماران برای جراحی چشم به جراح‌های مورد نظر ارجاع داده می‌شوند.

 

  22 آذر 1401
بخش : مینودشت / جامعه
کد خبر: 68295
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام