جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:
۹۶۰ بیمار روستایی در استان گلستان رایگان معاینه شدند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از معاینه رایگان ۹۶۰ بیمار در روستاهای قوچ مراد و بی بی شیروان شهرستان گنبد کاووس استان گلستان از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر اعزامی به مناطق سیل زده این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید ناصر عمادی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این خدمات درمانی رایگان و بشردوستانه از سوی هفت نفر از پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل متخصصان داخلی، اطفال، جراح عمومی، پوست، عفونی، روانپزشکی و پزشک عمومی که به عنوان تیم بهداشت و درمان اضطراری و در قالب گروه جهادی به استان گلستان عزیمت کرده بودند به بیماران ارائه شد.
وی ادامه داد: این پزشکان داوطلب هلال احمر دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران را نیز تامین و به همراه خود داشتند و به مدت سه روز در خانه های بهداشت دو روستای بزرگ قوچ مراد و بی بی شیروان به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران، آسیب دیدگان و متاثران از سیل و آبگرفتگی اخیر پرداختند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: این پزشکان داوطلب متخصص در مواردی به منازل بیمارانی که قادر به حضور در مرکز بهداشت نبودند مراجعه و در منازل آنان مبادرت به درمان و تجویز دارو برای آنها کردند.
عمادی توضیح داد: حضور ما به عنوان پزشکان داوطلب هلال احمر در این ۲ روستا یادشده برای همدردی با روستائیان بطور شبانه روزی بود یعنی حتی شب را نیز در همان مرکز بهداشت یا منزل روستایی سپری کردیم و معنای این حضور جدای از اقدامات درمانی، بیانگر یک همدلی و همراهی با آسیب دیدگان از سیل و آبگرفتگی اخیر در استان گلستان بود تا با حضور در کنار آنان علاوه بر تمهیدات درمانی، نقش و وظیفه یک هموطن دلسوز را نیز ایفا کنیم.
عضو هیات رئیسه مجمع هلال احمر کشور اظهار داشت: نکته مهم دیگر حضور ما در روستای بی بی شیروان این بود که با تعدادی از اهالی مواجه شدیم که به بیماری سالک مبتلا بودند و این هشدار مهمی است که بعد سیل به دلیل ایجاد فضا و محیط مناسب ( گل و لای و برکه های آب) امکان زاد و ولد پشه خاکی که ناقل بیماری سالک است، بسیار افزایش می یابد از این رو تقاضا دارم به عنوان یک هشدار مسئولان بهداشتی توجه ویژه به موضوع بیماری سالک در منطقه بی بی شیروان و‌ انتقال آن به سایر روستاها داشته باشند.
سرپرست گروه اعزامی پزشکان داوطلب به مناطق سیل زده استان گلستان گفت: لازم است از همراهی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان و همکاران این جمعیت که در هدایت تیم بهداشت و درمان اضطراری نقش موثری داشته اند تشکر و قدردانی کنیم.

  14 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61563
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام