معاون استاندار گلستان خبرداد؛
احداث دایک درآشوراده برای انتقال رسوب/لایروبی اردیبهشت آغازمی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از شروع عملیات احداث دایک در جزیره آشوراده برای انتقال رسوبات برداشت شده از خلیج گرگان خبر داد و گفت: لایروبی اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش گلستان فردا، سید محمد دهنوی اظهار کرد: عملیات مطالعه و نقشه برداری هیدروگرافی برای تعیین حجم رسوب و شیب سطح خلیج گرگان در دست انجام است و البته این مطالعه از سنوات قبل آغاز شده بود و هم اکنون نیاز به بروزرسانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان، یک تیم مشغول کار هیدروگرافی بوده و همزمان با آن مطالعه طرح احداث دایک در داخل جزیره آشوراده هم آغاز شد.

وی توضیح داد که این دایک برای انتقال رسوب برداشته شده از خلیج گرگان، احداث خواهد شد.

دهنوی از آغاز عملیات احداث دایک در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: محیط زیست مازندران بیان کرد که این امر مورد تأیید ما نیست و ما هم به آنها اعلام کردیم که این مسأله در شورای راهبری کمیته ملی با حضور دو استان گلستان و مازندران و رئیس سازمان محیط زیست، مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اضافه کرد: ضمن اینکه این عمل مورد تأیید محیط زیست گلستان بوده و ما با تأیید آنها عملیات احداث دایک را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان این که نامه مازندران به تهران ارجاع شده است، تأکید کرد: عملیات احداث دایک همچنان ادامه داشته و کار متوقف نشده است.

دهنوی با اشاره به اینکه دو دستگاه لایروب در حال انتقال به گلستان است، اضافه کرد: برآورد ما این است که لایروبی خلیج گرگان از اردیبهشت ماه آغاز شود.

  28 فروردین 1401
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 66728
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام