مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:
فعالیت پنج واحد صنعتی در شهرک صنعتی اترک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: در این شهرک پنج واحد صنعتی فعال شده و ۸۰ نفر به طور مستقیم صاحب شغل پایدار هستند و علاوه بر آن هشت واحد صنعتی و تولیدی هم در مرحله ساخت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، رضا شهمرادی اظهار کرد: تاکنون ۵۷ قرارداد سرمایه‌گذاری از سوی متقاضیان علاقمند در این شهرک صنعتی هزار هکتاری برای دریافت ۸۵ هکتار زمین بسته شده که حدود ۴۰ قرارداد آن مربوط به دوره فعالیت دولت سیزدهم است.

وی افزود: در این شهرک پنج واحد صنعتی فعال شده و ۸۰ نفر به طور مستقیم صاحب شغل پایدار هستند و علاوه بر آن هشت واحد صنعتی و تولیدی هم در مرحله ساخت قرار دارند.

شهمرادی گفت: یکی از طرح‌هایی که در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان آغاز شد، ایجاد خط انتقال برق از سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول به شهرک هزار هکتاری اترک است که بهره‌برداری از آن می‌تواند مشکل مهم زیرساختی این شهرک را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، این طرح به طول ۵۵ کیلومتر و ایجاد پست ۲۳۰ کیلووات برق که قرار است با صرفه اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شود.

طبق گزارش مسوول شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک، اکنون ۲۵۰ هکتار از مجموع مساحت شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک با برخورداری از زیرساخت‌های ضروری مانند آب (حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه آب و ایجاد منبع آب فلزی و شبکه انتقال)، برق ( تامین سه مگاوات برق)، گاز (ایجاد شبکه) و مخابرات (انتقال فیبرنوری) آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

برای پوشش کامل این شهرک با توجه به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، لازم است ایجاد طرح‌های مهم زیرساختی از جمله خط انتقال برق از نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول، تامین آب پایدار و موردنیاز واحدهای تولیدی از منابع گوناگون، تکمیل و بهره‌برداری پل روگذر راه‌آهن گذری از ورودی شهرک و اجرای شبکه فیبرنوری در داخل شهرک با جدیت وحمایت دولت سیزدهم اجرا شود.

  18 دی 1402
بخش : بندرترکمن / اقتصادی
کد خبر: 70229
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام