مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد؛
کاهش 88 درصدی ارتفاع برف آذرماه گلستان

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش 88 درصدی ارتفاع برف آذرماه استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حسن فرازجو اظهار کرد: ارتفاع برف آذر ماه 1397 استان در حوضه «قره‌سو» و ایستگاه برف‌سنجی «درازنو» در ارتفاع 2 هزار و 200 متری از سطح دریا به مقدار 9 سانتیمتر بوده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان بارش ثبت شده برف در آذرماه در ایستگاه برف‌سنجی درازنو معادل 76 سانتیمتر بوده است که این مقدار در دوره مشابه سال جاری حدود 88 درصد کاهش داشته است.
گفتنی است، ذخائر برف به دلیل سیکل کند هیدرولوژیکی از منابعی محسوب می‌شود که در فصول کم آبی می‌توان با اطمینان بیشتری برای استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی کرد.
ریزش‌های جوی به صورت برف در سطح حوضه‌ها برای تغذیه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی به عنوان یک منبع پایدار محسوب شده که ذوب تدریجی آن باعث تداوم آب رودخانه‌ها، چشمه‌ها و قنوات می‌شود و در فصول خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین موضوع اهمیت برف را مشخص می‌کند.

  11 دی 1397
بخش : جامعه
کد خبر: 60769
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام