موقعیت هفت کوهنورد گم شده در شاهوار مشخص شد

حسین اسماعیلی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه گم شدن تعدادی از کوهنوردان استان گلستان عصر امروز به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر استان سمنان اطلاع داده شد، افزود: در ابتدا تعداد این افراد 6 تن اعلام شد اما پس از اضافه شدن یک تن دیگر مشخص شد هفت کوهنورد در ارتفاعات شمالی شهرستان شاهرود راه خود را گم کرده اند.

وی با بیان اینکه موقعیت این افراد مشخص شده، تصریح کرد: این کوهنوردان در حال پایین آمدن از یکی از شیارهای کوه هستند اما نیروهای امدادی در ارتفاع بالاتری نسبت به آنان قرار دارند و در حال تلاش برای برقراری ارتباط با امدادگران هستیم تا محل کوهنوردان را به آنان اعلام کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه در ابتدا تیم امداد کوهستان متشکل از چهار تن به ارتفاعات شاهوار فرستاده شد، اضافه کرد: گروه دیگری نیز برای کمک به محل فرستاده شد تا در نهایت تعداد امدادگران در منطقه به 10 تن افزایش یابد.
اسماعیلی یادآور شد: به دلیل وجود برف وکولاک و کاهش دید عملیات امداد با سرعت کمتری نسبت به شرایط عادی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، کوه شاهوار با ارتفاع 3945 متر بلندترین قله در قسمت شرقی رشته‌کوه البرز است، شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و در مرز دو استان گلستان و سمنان واقع شده است.
در طول سال کوهنوردان و طبیعت دوستان زیادی از سراسر کشور به شاهوار سفر می کنند. با این حال در فصل زمستان به دلیل ارتفاع زیاد و وجود برف، حوادثی نیز برای کوهنوردان رخ می دهد. علت بیشتر این حوادث آشنا نبودن کوهنوردان با منطقه و یا توجه نکردن به اخبار هواشناسی است.
مهر ماه نیز چهار گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی شاهوار شهرستان شاهرود توسط امدادگران نجات یافتند.
سال گذشته هم چندین کوهنورد در زمان های مختلف در ارتفاعات شاهوار گم شده بودند که با تلاش 12 ساعته امدادگران نجات یافتند.

  7 دی 1397
بخش : ورزشی
کد خبر: 60727
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام