معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا و هیات همراه به استان گلستان ومناطق سیل زده سفر کردند

به منظور همدردی و توصیه های لازم و تسهیل درروند عملیات اجرایی در سیل شهرستان آق قلا مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا به استان گلستان و حوزه ریلی شمالشرق۲ سفروحضور یافتند.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) در راستای تسهیل در عملیات اجرایی در مناطق سیل زده و خطوط ریلی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن و هیات همراه به مناطق سیل زده شمال استان گلستان سفرو از نقاط مختلف این حوزه و آبگرفتگی ناشی از سیل بازدیدنمودند.

 

سعید رسولی در سفر به استان گلستان ضمن بازدید از اقدامات انجام شده توسط همکاران ریلی در مناطق سیل زده ، در جریان مشکلات ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند و توصیه هایی برای کاهش خسارات ها و پیامدهای حاصل از تکرار این حادثه به همکاران ریلی این منطقه ارائه نمود.

سعید رسولی در حاشیه بازدید از خطوط ریلی گلستان در جمع خبرنگارن اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رئیس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفته و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی دربرخی از نقاط برای عبور آب است.

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق 2 و شمال به منطقه اعزام شوند.

رسولی گفت: طی بازدید وتصمیم ستاد بحران مقرربر این شد که برای بازگشایی قسمت هایی همکاری واقدامات لازم برای عبورروان آب انجام شود.

وی تصریح کرد: بعد از آن طی نامه به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل زده اعلام وبه آماده باش بودن کامل مناطق نزدیک و همجوار تاکیید گردید.

رسولی با بیان این کهتمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت رسانی آماده هستند، تأکید کرد: چهار نقطه در خط اکنون باز شده است، امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رئیس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی صورت خواهد گرفت.

ارتقاءسهم جابجایی مسافر و بار توسط شبکه ریلی

مدیر عامل راه آهن ج.ا.ا گفت: افزایش بهره وری از برنامه های امسال راه آهن ج.ا.ا می باشد که در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می کنیم که بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال ۹۷موفق شدیم تفاهمنامه ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که طی آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لوکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریل باس اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.

وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم مقام معظم رهبری ( مد ظله ) در نظر داریم و مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هواشناسی در خصوص بارش روزهای آینده و امکان وقوع دوباره سیل در این منطقه هشدارهایی را داده است از هم همکاران ریلی این منطقه خواست تا آمادگی خود برای جلوگیری از هر نوع مشکل تا رفع خطر را حفظ کنند

گفتنی است در این سفرفرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه مدیریت و منابع ، رئیس کمیسیون عالی سوانح ، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه و مدیرکل روابط عمومی راه آهن، رسولی را همراهی نمودند.

  6 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61443
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام