مدیرکل بنیادمسکن گلستان:
ساخت و تعمیر ۳۰۰۰ واحدمسکونی دیگر ابلاغ شد

Image result for ‫خانه های سیل زده‬‎

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری و کمپ‌های کارآفرینی در استان گفت: با اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند این تعداد در گلستان کمتر از ۱۰ هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران( گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))) محمدتقی زمانی‌نژاد در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان اظهار کرد: 21 هزار واحدمسکونی استان در اثر سیل و رانش زمین دچار خسارت شد که هفت هزار و 300 واحد احداثی و 13 هزار و 700 واحدمسکونی نیز تعمیراتی است.

وی افزود: تقریباً برای همه این واحدها پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است که با 16 هزار و 800 مالک برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: پی کنی چهار هزار و 297 واحد انجام و فونداسیون دو هزار و 917 واحد نیز زده شده است. علاوه براین یکهزار و 400 واحد در مرحله اسکلت و یکهزار و 370 واحد نیز در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

وی با اشاره به دیوارچینی 250 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان بیان داشت: در هفته دولت 200 واحدمسکونی ساخته و تحویل مردم می‌شود.

زمانی‌نژاد اظهارداشت: تعمیرات 10 هزار و 300 واحدمسکونی با پرداخت 105 میلیارد تومان تسهیلات نیز در مناطق سیل‌زده استان به پایان رسیده است.

وی گفت: هم چنین به بیش از 14 هزار خانوار سیل‌زده در استان بیش از 68 میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی و ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی پرداخت شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان ابراز داشت: در شهرستان گمیشان سه هزار و 688 واحد ارزیابی شد که دو هزار و 924 واحد تعمیری و بقیه احداثی است که تعمیرات یکهزار و 940 واحد به همت ستادبازسازی به پایان رسید.

وی گفت: برخی از واحدهای مسکونی پس از فروکش کردن سیلاب دچار آسیب شدند که برای نوسازی و بازسازی این واحدها دولت سه هزار سهمیه جدید به استان ابلاغ کرد. تسهیلات موردنیاز برای تعمیر و ساخت این واحدها در دولت مصوب شده اما هنوز بانک مرکزی آن را به استان ابلاغ نکرده است.

  3 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62665
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام