مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان:
آماده باش فوری 194 اکیپ در قالب پیاده، خودرویی و موتوری برای مقابله با آتش سوزی جنگلها

https://media.mehrnews.com/old/Larg1/1393/04/08/IMG13451698.jpg

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آماده باش 194 اکیپ کلی در قالب پیاده، خودرویی و موتوری برای مقابله با آتش سوزی جنگلها خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، ابوطالب قزل سفلو افزود: بمنظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در مناطق جنگلی 194 اکیپ شامل 53 اکیپ پیاده، 55 اکیپ خودرویی و 86 اکیپ موتوری در قالب واکنش سریع در حالت آماده باش کامل در سطح استان هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان و همچنین استفاده از تجربیات سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که در عرصه های طبیعی آتش سوزی هایی را داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به شناسایی نقاط بحرانی اشاره و خاطرنشان کرد: با شناسایی نقاط حساس به آتش سوزی و ایجاد گشت‌های سیار و پایش مستمر مناطق بحرانی، امیدواریم که در صورت بروز هر گونه آتش در کمترین و سریع ترین زمان ممکن اطفاء حریق شود.

قزل سفلو تصریح کرد: بمنظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش سوزی های احتمالی 412نفر جنگلبان و قرقبان در قالب 194 اکیپ آماده اطفاء حریق ها در مناطق جنگلی سطح استان می باشند.

وی نقش مردم و تشکل های منابع طبیعی را مهم دانست و ادامه داد: جوامع بومی محلی و سمن های منابع طبیعی می توانند ضمن گزارش و تماس فوری با یگان حفاظت منابع طبیعی، حریق را قبل از اینکه وسیع و بحرانی شود سرد و خاموش کنند.

وی عنوان کرد: همکاری صدا و سیما، رسانه های دیداری و شنیداری استان در تولید و پخش برنامه های آموزشی، پیشگیرانه و مقابله با حریق می تواند بسیار موثر باشد.

کوچکترین بی‌احتیاطی گردشگران می‌تواند جنگلی را خاکستر کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به علل و عوامل آتش سوزی های سنوات گذشته بیان کرد: در بررسی های کارشناسان این اداره کل، علل و عوامل بیشتر آتش سوزی ها انسانی بوده و می طلبد که گردشگران در هنگام ورود به مناطق و در هنگام روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت نمایند .

وی تاکید کرد: سرد و خاموش کردن آتش قبل از ترک محل تفریح بسیار مهم است، زیرا بارش نزولات الهی در سال جاری و رشد بی سابقه علفزارها در مراتع با کوچکترین جرقه ای که ناشی از بی احتیاطی گردشگران باشد می تواند جنگلی را به خاکستر تبدیل کند.

ابوطالب قزل سفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، در پایان از مردم خواست در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موضوع را در کمترین زمان ممکن با 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش کنند.

  5 دی 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 63067
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام