مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان/کانون‌های بحران شناسایی شد

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/2/17/9871226_907.jpg

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان خبر داد و گفت: کانون‌های بحران مشخص و نقشه‌های اطلاعاتی برای مدیریت حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تهیه شده است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران در ماه‌های اخیر سبب افزایش و تراکم پوشش گیاهی شده که با افزایش درجه حرارات، کاهش رطوبت و خشک شدن آن‌ها، احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: همه تجهیزات موردنیاز برای مقابله با آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی باید به کار گرفته شود تا در صورت بروز مشکل، آتش در کوتاه‌ترین زمان خاموش و خسارت‌های آن به حداقل برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: ستاد‌های بحران پیشگیری و اطفا حریق در شهرستان‌ها ایجاد شده و درصورت بروز آتش‌سوزی از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: کانون‌های بحرانی آتش‌سوزی براساس اطلاعات منطقه‌ای، جاده‌ها و راه‌های دسترسی، منابع آب طبیعی و مصنوعی (چشمه‌های دائمی، موقت، آبراهه‌های دائمی، فصلی، مخازن ذخیره آب ثابت و متحرک) شناسایی و همچنین نقشه‌های اطلاعاتی مناطق بحرانی با پارامتر‌های موثر برای مدیریت اطفا حریق در استان تهیه شده است.

قزلسفلو با بیان اینکه تجهیزات موردنیاز برای اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در استان موجود است، گفت: تجهیزات انفرادی و گروهی و ادوات و تجهیزات موتوری ویژه اطفا حریق تعمیر شده و آماده فعالیت است.

وی یکی از دلایل وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان را آتش‌زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی حاشیه این عرصه‌ها دانست و افزود: اقدامات پیشگیرانه فنی مانند طراحی، ترمیم و بهسازی خطوط آتش‌بُر، انجام عملیات بهداشتی، پرورشی و پاک‌سازی عرصه‌های بحرانی و حذف یا کاهش پوشش زیراشکوب مناطق جنگل‌کاری انجام شد. همچنین ایجاد گشت و کشیک حریق به صورت شبانه‌روزی و تشدید حضور نیرو‌های حفاظتی به ویژه در ایام تعطیل و ایجاد گشت‌های ویژه شناسایی و مستمر در مناطق بحرانی و حساس به آتش‌سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

  17 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 61989
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام