پیکر آیت الله طاهایی میبدی در گرگان به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله طاهایی میبدی در گرگان به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی، مدیر فقید مدرسه رضویه گرگان امروز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و شماری از مسوولان استان گلستان تشییع و در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، نماز میت بر پیکر آیت الله میبدی توسط سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان اقامه شد.

آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی دوشنبه گذشته در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد، سال ۱۳۲۹ پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی این شهر را بر عهده گرفت.

آیت‌الله میبدی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت (استرآباد قدیم) بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

وی در حماسه پنجم آذرماه سال ۵۷ گرگان نیز به همراه دیگر علمای این شهر در صف نخست راهپیمایی تاریخی مردم گرگان علیه رژیم طاغوت حضور داشت که در پایان عده ای خون خود را فدای مبارزه کردند.

طی هفته‌های گذشته استاندار و جمعی از مسوولان استان گلستان از آیت الله میبدی در بیمارستان و منزلش در گرگان عیادت کرده بودند.

مرحوم میبدی پیش از بیماری، علیرغم کهولت سن و مشغله تدریس ارتباط نزدیکی با اقشار مختلف مردم استان گلستان داشت و همه روزه دیدارهای عمومی در رابطه با مسائل اجتماعی و مذهبی داشت.

  26 دی 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 63126
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام