مديريت کانونهای خدمت رضوي در استان گلستان برنامه هاي محرم این کانونها را در استان تشريح كرد

سيد حسين علوي اظهار كرد: كانون خدمت رضوي در دهه اول محرم ویژه برنامه‎های متعدد فرهنگی و تبلیغی برای مردم عزيز استان و ارادتمندان به اهل بيت عليهم السلام تدارک دیده است.

به گزارش گلستان فردا، وی از برگزاري روزانه ي طرح رواق رضوي در فضاي اسكاي روم به آدرس https://skyroom.online/ch/golestanpl/gorganpl خبر داد و گفت : انشاالله طي برنامه ريزيهاي صورت گرفته كانون هاي کتاب و کتابخانه ، قرآن ، شعر ، هنر ، خانواده ،مداحی، شهدا و خبر و رسانه ي رضوي با همكاري برخی مجموعه های مردمی و نهادها ، از اول محرم تا 10محرم هر روز از ساعت 18 الی 19 در فضاي اسكاي روم با قرائت قرآن توسط قاريان استان و مداحي مداحان و سخنرانان استانی و برنامه ي نظير دكلمه خواني ،مقتل خواني ،شعر خواني و اجراي گروه سرود اوای رضوان، طرح رواق رضوي را اجرا خواهند كرد.
مدير کانونهای خدمت رضوي در استان تصريح كرد: در اين طرح قبل و بعد از هر وعده سخنرانی در فضاي اسكاي روم، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر سجایا و مناقب حضرت حسین بن علی(ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.
سيد حسين علوي عنوان كرد : در دهه اول محرم، علاوه بر طرح رواق رضوي برنامه هاي ديگري نظير طرح اطعام دهي ( پخت متمركز غذا توسط كانونهاي محلّه اي و کانونهای زائر و زیارت و گروههای جهادی در چهارده شهرستان با همكاري خادمياران رضوي و ساير مجموعه هاي مردمي)، روضه خواني خانگي در منازل توسط خادمياران و مبلّغين خادمیار در همکاری با اداره كل تبليغات اسلامي و سایر مجموعه ها و نهادها، تعمير منازل و وسایل زندگی محرومين، طرح سراج الله ( جمع خواني خانوادگي قرآن كريم با رعايت پروتكل هاي بهداشتي) و اجراي گروه سرود آواي رضوان در محلات شهرستان گرگان برگزار خواهد كرد.
وی افزود: يكي ديگر از برنامه هاي كانون خدمت رضوي در استان گلستان بمناسبت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين .ع. ، برگزاري مسابقه ي عكاسي و فيلمبرداري است كه مسابقه ي عكاسي با موضوعات روضه خواني خانگي و سياه پوش كردن و مسابقه ي فيلمبرداري با موضوعات مداحي نوجوانان و دكلمه خواني برگزار خواهد شد و به بهترين آثار قطعه فرشي از حرم مطهر امام رضا عليه السلام اهدا خواهد شد. علاقه مندان ميتوانند آثار خود را به نرم افزار ايتا از طريق شماره ٠٩٠٣١٧١٠٢٢ ارسال كنند.
علوي در پايان خاطر نشان كرد در محرم و صفر امسال هم همانند باقي روزهاي هفته، برنامه ي چهارشنبه هاي امام رضايي خواهيم داشت.
چهارشنبه‌ها روز زیارتی امام خوبی‌ها، ثامن الحجج، علی ابن موسی الرضا(ع) است. از دیرباز عاشقان و دلدادگان آقا در این روز دل را به سمت مضجع منور آقا روانه کرده و با سلامی، عرض ارادت می‌کردند (زیارت از بعید) به ساحت شمس خراسان.ع. و برای همه این برنامه های مهم باید رسانه ها، فضای مجازی، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های فرهنگی جهادی و ... به میدان بیایند و همه کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سبک و سیره و رضوی را تبلیغ کنند تا بتدریج انشالله فرهنگ رضوی ذائقه ها را شیرین و نسیم پرمهر رضوی را در جامعه پراکنده سازد.

  17 مرداد 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64637
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام