تاثیر بی توجهی به ملاحظات زیست محیطی در تکرار سیل گلستان

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: تکرار سیل در استان گلستان ثابت کرد که طراحی و اجرای طرح های عمرانی به شدت نیازمند ملاحضات زیست محیطی به عنوان یک اصل و محور مهم و ضروری است.

حمید ظهرابی پنج شنبه پس از بازدید یک روزه از زیستگاه های آبی غرب گلستان اظهار داشت: رعایت دقیق تر ملاحظات زیست محیطی در اجرای پروژه ها و برنامه های توسعه شهری در گلستان می توانست در کاهش تولید روان آب موثر بوده و مانع از جریان سیل و کاهش حجم رواناب ها شود.
وی همچنین با حضور در اسکله بندرترکمن از تغییرات ایجاد شده در میزان آب خلیج گرگان بر اثر سیل و نیز فعالیت های اجرایی بخش ساحل طرح گردشگری آشوراده دیدن کرد.
سرپرست محیط زیست گلستان پیشتر در جمع خبرنگاران گفته بود: با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان، ایجاد شکاف در دالان های آبی منتهی به تالاب گمیشان به ویژه در کانال خزر از نخستین روزهای بروز سیل گلستان در دستور کار قرار گرفت.
محمدرضا کنعانی اظهار داشت: این مدیریت سبب شد بخش اعظمی از آب موجود در نیمه جنوبی تالاب به سوی بخش شمالی و نیز دریای خزر هدایت شود.
وی بیان کرد: تالاب بین المللی گمیشان همچنان قابلیت پذیرش حجم بسیاری از رواناب و سیلاب منطقه و هدایت سرریز آن به دریای خزر را دارد.
وی ادامه داد : پارسال چهار مرحله لایروبی توسط معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان و نیز یک مرحله لایروبی توسط مرزبانی انجام شده است و محیط زیست با همه درخواست ها برای لایروبی موافقت کرد.

  23 فروردین 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 61698
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام