رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان؛
نمونه‌های ارسالی از قوچ و میش‌های تلف شده ارزش تشخیصی نداشت

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/2/14/9853613_764.jpg

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: نمونه‌های ارسالی از قوچ و میش‌های تلف شده پارک ملی گلستان ارزش تشخیص بیماری‌های باکتریایی و ویروسی نداشت.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، دکتر عبدالوند رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار، گفت: به علت آنکه نمونه‌ها ۱۰ تا ۱۴ روز پس از وقوع حادثه برای ما ارسال شد و ما با علم به اینکه به علت گذشت زمان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود نمونه‌هایی از لاشه حیوانات را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردیم.

وی گفت: این مرکز نمونه‌های بافتی را فاقد ارزش تشخیصی دانست.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: هم اکنون نیز آزمایشات سم شناسی بر روی لاشه‌ها در حال انجام است که به محض اعلام به اطلاع عموم و همچنین سازمان محیط زیست رسانده خواهد شد.

وی همچنین درباره احتمالات پیش رو درباره علت مرگ این تعداد از قوچ و میش‌های در پارک ملی گلستان گفت: ممکن است به علت سرمای هوا در فروردین و غافلگیری حیوانات این اتفاق رخ داده باشد.

در اوایل فرورین ماه امسال بیش از ۱۶۰ راس قوچ و میش و همچنین ۳ راس آهو در پارک ملی گلستان تلف شدند.

پارک ملی گلستان اولین پارک ملی ثبت شده ایران و همچنین یکی از ذخیره گاه‌های بزرگ ژنتیکی حیوانی و گیاهی دنیاست که در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
 

واکنش شکیبا رییس اداره حیات وحش سازمان محیط زیست گلستان به مرگ و میر قوچ ومیش ها

شکیبا گفت:با آزمایشات اولیه مشخص شد که بیماری های سیاه زخم و تب برفکی نبوده است .

شکیبا افزود: زمان مرگ و میر این حیوانات یک تا دو روز قبل از سال ۹۸ بوده است.

وی گفت: پیش بینی من این است که دلیل مرگ و میر حیوانات نوعی از مسومیت بوده است.

  14 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 61951
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام