مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:
محیط زیست گلستان با کمبود محیط‌بان مواجه است

Image result for ‫محیط بان‬‎

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به کمبود محیط‌بان در استان گفت: براساس چارت مصوب سازمانی و با توجه به مساحت مناطق حفاظت شده نیازمند به‌کارگیری ۴۲۹ محیط‌بان هستیم اما این تعداد در حال حاضر ۱۰۹ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمدرضا کنعانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از محیط‌بانان با اشاره به کمبود محیط‌بان در استان اظهار کرد: براساس چارت مصوب سازمانی و با توجه به مساحت مناطق حفاظت شده نیازمند به‌کارگیری 429 محیط‌بان هستیم اما این تعداد در حال حاضر 109 نفر است.

وی افزود: اکنون به ازای هر 18 هزار هکتار از مساحت استان و هر 6 هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده استان یک محیط‌بان داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: این در حالی است که براساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر یک‌هزار هکتار یک محیط‌بان داشته باشیم که فاصله ما در این بخش خیلی زیادی است.

کنعانی به دستورالعمل جذب سالانه 300 محیط‌بان در یک برنامه 10 ساله گفت: در نخستین مرحله این طرح در سال گذشته 14 محیط‌بان جذب محیط زیست استان شدند که گزینش آنان در مراحل نهایی قرار دارد.

وی اظهارداشت: محیط‌بانان در ماه 18 شبانه‌روز کار می‌کنند و 12 شبانه‌روز نیز استراحت دارند. بر این اساس محیط‌بانان 256 ساعت بیشتر از سقفی که قانونگذار تعیین کرده است کار می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تأکید بر مدیریت مشارکتی در این حوزه بیان داشت: الگوی مشارکتی و همکاری سازمان‌های مردم‌ نهاد در حفظ محیط زیست، الگوی موفقی است و ما نیز در استان در همین راستا حرکت خواهیم کرد.

  27 تیر 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 62511
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام