یگان حفاظت یا شاخه نظامی ؟!

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، روز گذشته یک قایق سبک گردشگری در نزدیکی اسکله بندرگز مورد یورش قایق سنگین نیروهای مسلح عضو شاخه نظامی محیط زیست استان مازندران قرار گرفت و نابود شد.


گفته می شود قایقران بندرگزی و ۲ سرنشین دیگر این قایق گردشگری مصدوم شدند و سرنشینان قایق جنگی محیط زیست هم به دلیل ورود به محدوده کم عمق و گیر کردن ناگهانی در باتلاق آسیب دیده اند.

یک ماه قبل هم شاخه نظامی حافظان محیط زیست مازندران به قایق های سبک صیادان ترکمن حمله کردند و یک جوان بی گناه را با شلیک گلوله راهی بیمارستان کردند.

 هنوز پرونده تیر خوردن صیاد ترکمن در دادسرای بندرگز باز است که شاخه نظامی محیط زیست مازندران پرونده ای دیگر را در خلیج گرگان گشود.

سوال این است:
جرم صیاد ترکمن چه بود که به سویش گلوله شلیک شد؟
قایق گردشگری بندرگز چه جنایتی مرتکب شد که با قایق سنگین قصد جان آنها را کرده اید؟

 هنوز خاطره ی کشته شدن صیاد گمیشانی و اصابت گلوله به قفسه سینه صیاد قره سویی در سال گذشته از خاطر مردم گلستان پاک نشده است.

نکند محیط بانان مازندرانی خلیج گرگان را با کرانه باختری اشتباه گرفته اند؟ نکند در نقشه ی جغرافیاییِ آنان به جای نوکنده و بندرگز و بندرترکمن، غزه و صبرا و شتیلا ثبت شده است.

 گستاخی محیط بانان مازندرانی تا حدی شده است که به قایق های گردشگری هم رحم نمی کنند.

آیا در قانون حفاظت محیط زیست، اولین اقدام در مواجهه با متخلفان احتمالی، بکارگیری سلاح و غلتک زدن قایق های شهروندان است؟

مگر خلیج گرگان ارث پدری تان است که در صدد هستید با ایجاد رعب و وحشت، حتی گردشگران را هم از گشت و گذار در خلیج بترسانید؟

نکند خیال کرده اید هر کس که سلاح و خشاب به دست گرفته است؛ باید پایان هر شیفت کاری، پوکه ی خالی تحویل دهد !

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در صورت امکان شاخه نظامی محیط زیست مازندران را منحل کند و کتابچه شرح وظایف یگان حفاظت محیط زیست را به آنها تحویل دهد تا برای همیشه تابوی یورش و تهاجم و کشتار و شلیک و بی تدبیری و سوء مدیریت از پهنه آبی خلیج رخت بر بندد.

نهادهای امنیتی و استاندار گلستان اگر جان شهروندان گلستانی و استقلال گلستان برایشان اهمیت دارد؛ قبل از وقوع فاجعه ای دیگر،  به فکر چاره باشند!

  25 بهمن 1398
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 63220
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام