کشت قراردادی گندم در ۵۵ هزار هکتار اراضی گلستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشت قراردادی گندم هفته جاری در ۵۵ هزار هکتار از اراضی این استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

به گزارش گلستان فردا، محمدرضا عباسی اظهار کرد: گندمکاران گلستانی می توانند برای انعقاد قرارداد با مراکز خدمات جهادکشاورزی در شهرستان های استان مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند.
وی افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، تولید برنامه‌ای کشت، ایجاد ثبات و پایداری تولید، افزایش کیفیت محصول، کاهش هزینه‌های عملیات تولید و بازار گندم، رعایت الگوی کشت را از جمله اهداف این طرح برشمرد و اظهارداشت: اجرای این طرح فرصت استثنایی برای گندمکاران استان است تا دغدغه تامین نقدینگی آن ها برای کود موردنیاز و بیمه در آغاز کشت رفع شود.
به گفته وی در این طرح شرکت بازرگانی دولتی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ازای هر هکتار بین ۴۰ تا ۳۵ میلیون ریال، کود موردنیاز و پوشش بیمه ای برای کشاورز طرف قرارداد تامین می کند و دریافت این هزینه کرد از محل محصول تحویلی به دولت، کسر خواهد شد.

  28 آبان 1400
بخش : ---
کد خبر: 65755
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام