نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:
راه نجات اقتصادی باحضور بخش خصوصی امکان پذیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری و تجربه ای که در حوزه ساخت و ساز دارد بهترین گزینه برای احیای بافت  تاریخی است و مدیران اجرایی باید فضا را برای حضور بخش خصوصی هموار کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سنگدوینی در نخستین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی، مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در سال‌جاری اظهار کرد: شهرداری گرگان می تواند با همراهی سازندگان بخش ساختمان بخصوص در احیای بافت تاریخی گرگان و برداشتن موانع به افزایش سطح درآمد زایی خود نیز کمک‌کند.

وی افزود: وجود بافت تاریخی در گرگان بخودی خود یک سرمایه اقتصادی مهم مثل نفت است اما قدر آن دانسته نمی شود.

سنگدوینی گفت: بخش خصوصی با سرمایه گذاری و تجربه ای که در حوزه ساخت و ساز دارد بهترین گزینه برای احیای بافت تاریخی است و مدیران اجرایی باید فضا را برای حضور بخش خصوصی هموار کنند.

به گقته وی بافت تاریخی گرگان یک سرمایه استانی و ملی است و باید برای احیای آن تلاش بیشتری صورت گیرد و شهرداری گرگان و اوقاف باید با جدیت بیشتری وارد عمل نشود چرا که پول و درآمد از گردشگری بافت تاریخی وارد خزانه استان می شود.

هامان هاشمی، نائب رییس کمیسیون احداث هم گفت: بافت تاریخی به عنوان یک میراث چندین ساله مهم ترین موضوع شهر گرگان است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد
وی افزود: پیشنهاد میکنم کمیته ای ذیل کمیسیون گردشگری تشکل شود تا بتواند با برگزاری جلسات مداوم و ‌پیگیری نظرات کارشناسی جلسات با مدیران استانی و شهری مسأله احیای بافت تاریخی به سرانجام برسد.

ساوری،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان هم عنوان کرد: بدون تعارف از زمان حضورم در میراث فرهنگی برای مدیرانی که در احیای بافت تاریخی گرگان کم‌کاری کنند ترک فعل اعلام میکنم.

وی افزود: تخصیص اعتبار برای بافت تاریخی صورت گرفته اما اجرایی در آن صورت نگرفته است.

ساوری گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری و شورا موجب شده تا بافت تا یخی گرگان از احیا و توسعه نوسازی باز بماند
و معتقدم که همه خدمات شهری و رفاهی باید دریافت تاریخی گرگان دیده شود .

ساوری بیان کرد: شهرداری باید در بافت دفتر مدیریت شهری بافت تاریخ داشته باشد.

وی گفت: میراث در حوزه توجه و احیای بافت کم نگذاشته است و پیشنهاد دادیم هر شخصی دریافت سرمایه گذاری کند جزو مالیات به حساب می آید.

 

 

  26 خرداد 1403
بخش : ---
کد خبر: 70672
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام