مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:
اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان/ خانه تاریخی «باقری‌ها» تبدیل به هتل می‌شود

نتیجه تصویری برای بافت تاریخی گرگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به کسانی که بناهای تاریخی خود را مرمت و تبدیل به مجتمع‌های اقامتی و کافه‌های سنتی و غیره کنند اختصاص داده شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، ابراهیم کریمی با اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی این شهر برای جذب گردشگر اظهارداشت: حدود 150 هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند که در گذشته آسیب های اجتماعی در این مناطق زیاد بود.

او افزود: با الگوگیری از بافت تاریخی یزد و اقداماتی که برای احیای آن شده بود، تلاش کردیم بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت این بافت‌ها هدایت کنیم.

مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان پس از چندسال یکی از پایلوت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر شده است، ادامه داد: سیاست ما درباره بافت تاریخی، تملک ساختمان نیست. از سال گذشته نیز تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

او خاطر نشان کرد : حدود 4.5 میلیاردتومان اعتبار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به کسانی که بناهای تاریخی خود را مرمت کرده با تبدیل به مجتمع‌های اقامتی و کافه‌های سنتی و غیره کنند، اختصاص داده شد.

کریمی گفت: امروز با موجی از تقاضاها در بافت تاریخی گرگان مواجه هستیم. برخی از سرمایه‌گذاران شروع به تملک ساختمان‌های تاریخی و مرمت آن کرده‌اند.

او یادآور شد: خانه باقری‌ها به عنوان یک بنای شاخص تاریخی در گرگان قرار است تا چندماه آینده تبدیل به هتل شود.

کریمی گفت: دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری نیز برای احیای بافت تاریخی گرگان پای کار آمده‌اند و جداره‌سازی و پیاده‌روسازی در این مناطق در حال انجام است.

  30 تیر 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62524
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام