وزیر کشور مطرح کرد:
دبیرخانه دائمی نکوداشت مختومقلی فراغی تشکیل شود

تصویر مرتبط

وزیر کشور گفت: مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی با محتوا و غنی برگزار شود و دبیرخانه دائمی نکوداشت این شاعر و عارف ترکمن تشکیل شود.

ه گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنج شنبه در آئین نکوداشت دویست و هشتاد و ششمین سالروز تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن مختومقلی فراغی در روستای آق توقای اظهار کرد: باید دبیرخانه دائمی این شاعر بزرگ ترکمن در طی سال در حوزه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفه و اجتماعی و … اندیشه‌ها و اشعار این شاعر را با کمک اندیشمندان مورد بررسی قرار دهد.

وزیر کشور گفت: اشعار مختومقلی فراغی منجر به وحدت در جامعه شده است و این وحدت منجر به آن شده که چهل سال علی ‎رغم همه دشمنی ‎ها برعلیه انقلاب اسلامی با اقتدار اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال کنیم.

وی افزود: باید دبیرخانه دائمی این شاعر بزرگ ترکمن در طی سال در حوزه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفه و اجتماعی و … اندیشه‌ها و اشعار این شاعر را با کمک اندیشمندان مورد بررسی قرار دهد.

وزیر کشور اضافه کرد: در نوای ایرانیت و اسلامیت همه نوای یکسان برای اعتلای دین دارند و باید یک جریان زیبای فرهنگی را در این راستا خلق کنیم.

وی بیان کرد: پس از ۲۸۶ سال امروز گرد هم آمدیم تا یاد و خاطره شاعر بزرگ ترکمن مختومقلی فراغی را زنده نگه داریم و باید بیاندیشیم که چه موضوعی منجر به آن شد که این شاعر بزرگ ترکمن در تاریخ زنده بماند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال گذشته در برابر همه ظلم ها و زورگویی ها ایستادگی کرده است، گفت: ملت ایران برای برای حفظ هویت، افتخار و عزت خود مقابل هر زورگو و متجاوزی ایستاده است و گناه آن فقط این است که آزادی، عزت و استقلال می خواهد.

به گفته وزیر کشور ۴۰ سال است که دشمنان برعلیه عزت ایران اسلامی حرکت می کنند اما اندیشه های ناب و ملت با عزم و اراده ایران در مقابل هر ظلم و ستمی ایستاده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید به مفاخر فرهنگی خود اعتقاد و ایمان داشته باشیم و مسیر حیات اجتماعی را از طریق معارف حق تعالی، عرفا و علما و اولیای بزرگ خود ادامه دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: باید مجموعه اشعار این شاعر با اشعار و مفاهیم سایر شاعران بزرگ ایرانی همچون حافظ، سعدی و … تطبیق داده شود و موسیقی مبتنی بر اشعار این شاعر ساخت و تولید شود.

وی پیشنهاد داد: دبیرخانه نکوداشت این شاعر برای برگزاری شب‎ شعر و ادبی در آرامگاه مختومقلی فراغی برنامه ریزی کند تا ظرفیت این شاعر بزرگ که در ادبیات ایران و در حوزه فرهنگ ترکمن به یادگار مانده به چشمه جوشان فرهنگی تبدیل شود تا حیات ‎بخش حوزه فرهنگ در حوزه ترکمنی و ملی باشد.

  12 اردیبهشت 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 61931
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام