مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:
دومین موزه خصوصی در گلستان افتتاح شد

تصویر مرتبط

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: از محل سفر هیئت دولت به استان هفت میلیارد تومان برای احداث موزه روستایی قرق مصوب شد که امیدواریم با ابلاغ و تخصیص آن این موزه تکمیل شود.

به گزارش پاگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، ابراهیم کریمی امروز در مراسم گرامیداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی اظهار کرد: گلستان به واقع خود یک میراث فرهنگی و نگارستانی از داشته‌های با‌ارزش در حوزه تاریخی است و در کشور عرض اندام می‌کند. این تمدن باآثار و مفاخر ارزشمندش توانست جایگاه خود را در کشور تثبیت کند.

وی با بیان اینکه دیگر در حوزه میراث فرهنگی و حفظ آن تنها نیستیم، افزود: روزی که در حوزه میراث فرهنگی کار را آغاز کردیم هم ترس و هم نگرانی داشتیم. بسیاری از آثار و ساختمان‌های تاریخی ما دست خوش تعرض، تخریب و تعدی بود و این اتفاقات دست از سر این بافت در جای جای استان بر نمی‌داشت. اما امروز به جایی رسیدیم که این نگرانی از ذهن ما خارج شده است و همه دست به دست ما داده‌اند و تلاش می‌کنند تا این فرهنگ را در سراسر استان تسری دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در گذشته به موزه‌های استان از نظر کمیت و کیفیت توجه چندانی نمی‌شد اما امروز خوشحال هستیم که گلستان در این بخش هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی یادآور شد: روز گذشته موزه گمیشان و موزه خصوصی در گرگان موفق به کسب لوح برتر شدند. گمیشانی که شاید پیش از این کمتر موردتوجه بود در حوزه موزه و بافت تاریخی جایگاه خوبی پیدا کرده است.

کریمی گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز اتفاقات خوبی در حال انجام بوده و اقدامات جهت‌گیری خاصی پیدا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس و موزه روستایی استان در قرق بیان داشت: موزه بزرگ گنبدکاووس از سال قبل آغاز شد و تا یک‌ماه دیگر عملیات اجرایی آن از سر گرفته می‌شود. برای موزه روستایی قرق نیز در سفر رئیس جمهور هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که سهم امسال 3.5 میلیارد تومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با اختصاص بموقع این اعتبارات امیدواریم این موزه‌ها در استان تکمیل شود.

وی به راه‌اندازی موزه خصوصی در استان هم اشاره کرد و افزود: در بحث موزه خصوصی کارهای خوبی را شروع کردیم. سال قبل نخستین موزه روستایی استان به بهره‌برداری رسید و امسال هم دومین موزه افتتاح شد.

  29 اردیبهشت 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62082
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام