مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:
اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار به موزه میراث روستایی گلستان در سال جاری/ کسب رتبه برتر 2 موزه گلستان در کشور

مدیر کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : گلستان یک میراث فرهنگی است و نگارستانی از داشته‌های باارزش حوزه‌های مختلف تاریخی است که در کشور عرض‌اندام می‌کند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ ابراهیم کریمی امروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت در آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در گرگان اظهار کرد: گلستان یک میراث فرهنگی است و نگارستانی از داشته‌های باارزش حوزه‌های مختلف تاریخی است که در کشور عرض‌اندام می‌کند.

وی تأکید کرد: آثار تاریخی و مفاخر استان منجر به تثبیت جایگاه گلستان شده است و امروز افراد زیادی دغدغه میراث دارند و میراث فرهنگی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نکات دنبال می‌کنند.

کریمی افزود: سال های گذشته بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و میراث ما دستخوش تخریب و یا تعدی بود و  امروز خوشحالیم به‌جایی رسیدیم که این نگرانی از ذهن ما خارج شده و همه دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا بتوانند این میراث را گسترش دهند.

وی گفت: در حال حاضر جمعیت حامیان میراث فرهنگی گلستان به دوستداران محیط زیست نزدیک شده و خوشحالیم دیگر در حوزه میراث فرهنگی تنها نیستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به کمیت و کیفیت موزه‌ها در گلستان توجه چندانی نمی‌شد، تصریح کرد: هم اکنون گلستان در حوزه موزه و بافت‌های تاریخی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد .

مدیر کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : روز گذشته در مراسم روز جهانی موزه ها در تهران موزه خصوصی زمین شناسی گرگان در شاخص گردآوری آثار و موزه گمیشان در شاخص تلاش برای بقاء موفق به کسب رتبه برتر موزه‌های کشور شدند که این نشان از حرکت رو به رشد در این حوزه می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گلستان اجرای دو پروژه مهم و محوری را در حوزه موزه‌ها در دستور کار دارد، گفت: عملیات اجرایی موزه بزرگ گنبدکاووس از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

کریمی بیان کرد: به موزه میراث روستایی قرق از محل ره اورد سفر رئیس جمهور به گلستان در سال گذشته هفت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و امیدواریم با تخصیص ۳.۵ میلیارد تومان از این اعتبار در سال جاری بخشی از این موزه را به بهره برداری برسانیم.

وی اظهار امیدواری کرد با اختصاص بموقع این اعتبارات این موزه‌ها در استان تکمیل شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه گلستان در بحث موزه‌های خصوصی حرکت خوبی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته اولین موزه خصوصی گلستان و امسال دومین موزه خصوصی در استان به بهره برداری رسید و تلاش داریم بتوانیم موزه‌های خصوصی بیشتری را در گلستان راه اندازی کنیم.

وی در پایان با تشکر از تلاش و زحمات همه کسانی که در حوزه حفظ و احیاء میراث فرهنگی استان اداره کل میراث فرهنگی را یاری کرده اند به ویژه فرماندار گمیشان و شهردار گرگان خاطر نشان کرد : در حوزه احیاء بافت تاریخی گرگان شهرداری گرگان قدم با ارزشی را برداشت و خوشبختانه  امروز با حمایت شهردار , اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرگان و اداره کل اوقاف و امور خیریه حرکت ارزنده ای در بافت تاریخی گرگان آغاز شده است .

  30 اردیبهشت 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62092
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام