معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گلستان :
بازارچه های موقت صنایع‌دستی زینت بخش جشنواره تابستانی هیرکان در سطح استان بود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برپایی بازارچه های موقت صنایع‌دستی و سوغات در مکان های برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در سراسر استان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، مریم حاجی ابراهیمی امروز چهارشنبه 30 مردادماه 98 با اعلام این خبر گفت: جشنواره تابستانی هیرکان از 23 تا 29 مردادماه به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در 14 شهرستان استان گلستان و با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی برگزار شد .
او با بیان اینکه این بازارچه‌ها در 9 شهرستان با بیش از 90 غرفه در جنب جشنواره‌های تابستانی هیرکان برگزار شده است، افزود: سطح بازدیدها نشان می‌دهد که بازارچه‌ها مورد استقبال هم استانی ها و مسافران و گردشگران تابستانی بوده و مردم علاقه‌مند به راه‌اندازی آن هستند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان به معرفی صنایع دستی شهرستان‌ها در بازارچه‌های موقت اشاره کرد و گفت: گلیم بافی ، نمدمالی ، زیورآلات سنتی ، ابریشم بافی ، چادرشب بافی ، معرق و منبت ، نساجی سنتی ، رودوزی های سنتی ، چرم دست دوز ، جاجیم و حصیربافی از جمله صنایع دستی عرضه شده در این بازارچه ها بوده است.
حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه برپایی بازارچه‌ها تا پایان سال و در رویدادهای ویژه تداوم خواهد داشت، خاطر نشان کرد : بازارچه‌های صنایع دستی فرصتی جهت معرفی و فروش صنایع دستی فراهم ساخته و رقابتی در بین تولیدکنندگان را رقم زده است.

  30 مرداد 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62649
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام