در آستانه ی هفته دولت؛
تفاهم نامه تاسیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در شهرستان گرگان به امضا رسید

تفاهم نامه تاسیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در شهرستان گرگان به امضا رسید

در آستانه ی هفته دولت تفاهم نامه تاسیس هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در گرگان بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان گلستان منعقد شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، پس از تایید شورای عالی آموزش و پرورش استان گلستان و بررسی های کارشناسی و طی روال قانونی؛ عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تفاهم نامه تاسیس هنرستان دولتی دخترانه  فنی و حرفه ای هنرهای زیبا در رشته های موسیقی و سینما را وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان امضا کردند.
دراین آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام محرم، گفت: یکی از مهم ترین زیرساخت  ها در حوزه‌های فرهنگی و هنری، آموزش است و تاسیس این هنرستان قدم موثری برای تربیت هنرمند متخصص و متعهد به شمار می آید.
عادله کشمیری افزود: زبان هنر بسیار موثر است و با شناخت و کشف استعدادها و تربیت هنرمندان متعهد و متخصص می توانیم تاثیر بسزایی بر افکار عمومی جامعه بگذاریم.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با ابراز خرسندی از تاسیس هنرستان هنرهای زیبا، گفت: موسیقی و هنر نمایش و سینما در استان دارای سبقه است و تاسیس چنین فضایی نیاز بود.
وی با اشاره به اینکه تاسیس این هنرستان گامی دیگر در مسیر برنامه های ششم توسعه است، افزود: آرزوی چندین ساله ی بسیاری از دوستداران هنر تاسیس چنین فضای  آموزشی بوده و از زمانی که بحث راه اندازی این هنرستان مطرح شد بسیاری از خانواده ها پیگیر نحوه ثبت نام فرزندان خود در این هنرستان بوده اند.
با توجه به اقدامات صورت گرفته و مجوزهای دریافت شده، هنرستان هنرهای زیبای دختران از آغاز فصل تحصیلی سال جاری فعالیت خود را در محل مجتمع فرهنگی هنری بهارستان شهرستان گرگان در رشته های موسیقی و سینما ویژه دختران آغاز می‌کند و دیپلم این مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش صادر می‌شود.
یادآوری می شود در حال حاضر۴۲ هنرستان هنرهای زیبا در ۲۷ استان کشور فعالیت دارند و بیش از ۶۰۰۰ هنرجو در این مدارس مشغول هنرآموزی هستند و هنرجویان در رشته‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و انیمیشن مشغول تحصیل هستند.

 

  30 مرداد 1399
بخش : فرهنگی
کد خبر: 63699
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام