وضعیت نابسامان در پرداخت یارانه ها به نشریات گلستان / برخی نشریات بدون هیچ فعالیتی مشمول دریافت یارانه شدند؟!

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، بررسی 5 ماهه یارانه نشریات استان نشان می دهد برخی نشریات استان بدون هیچ تولیدی و صرف انتشار اخبار سایتهای خبری و خبرگزاری ها مشمول یارانه شده اند .

هر چند البته عده ای قلیل از نشریات استان کار می کنند و مطالب تولیدی هم دارند اما برخی از اسامی نشریاتی که در این لیست می بینیم واقعا کجای استان هستند ؟ عملکردشان چیست ؟ چند تا مطلب تولیدی داشته اند ؟

چرا ارشاد سامانه ای ندارد که هر رسانه تولیدات خود را بارگزاری کند تا مشخص شود که چقدر تولید داشته است ؟ چرا تعداد شمارگان انتشار هر هفته نامه مشخص نیست و ارشاد در تایید این شمارگان سلیقه ای و با اغماض عمل می کند؟

نقش این نشریات در توسعه استان و جریان سازی برای پیشبرد اهداف نظام و مردم استان چیست ؟ واقعا کجای کار قرار دارند و آیا کیفیت سنجی از آثار و تولیدات آنها توسط ارشاد انجام می شود ؟

با این وصف ، ضمن احترام به معدودی از این عزیزان که کار مطبوعاتی می کنند باید اقرار کرد که عمده این نشریات تبدیل به یک دکان دستگاه برای گرفتن یارانه شده و این پول مفت از طریق ارشاد به این افراد داده می شود در حالیکه اصحاب رسانه واقعی افرادی هستند که در این گرما زحمت می کشند و خبر و گزارش تولید می کنند اما سهمی از این یارانه ندارند .

 

لازم به ذکر است در هفته خبرنگار مدیر کل ارشاد گلستان قول پرداخت وام به خبرنگاران را داد و در گزارش عملکرد خود در بین مسوولین این موضوع را مطرح کرد، در صورتیکه که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

  23 شهریور 1399
بخش : فرهنگی
کد خبر: 63777
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام