مدیر عامل پتروشیمی گلستان:
۸۰ درصد به ارزش سهام سرمایه‌گذاران پتروشیمی گلستان اضافه خواهد شد

مدیر عامل پتروشیمی استان گلستان گفت: ۸۰ درصد به ارزش سهام سرمایه‌گذاران پتروشیمی گلستان اضافه خواهد شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ اردشیر حسامی، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با موضوع پتروشیمی گلستان اظهار کرد: از ابتدای که پذیره نویسی سهام پتروشیمی گلستان شروع شد، ۴۷۳ میلیون سهم با سرمایه ۴۷۳ میلیارد ریال در پتروشیمی گلستان ثبت شده است.

وی افزود: حدود ۲۳ الی ۲۵ درصد سهام داران عمده بوده و حدود ۷۵ درصد تا ۷۶ درصد سهامداران خرد و همچنین ۲۲ درصد سهامداران حقوقی و ۷۶ درصد حقیقی هستند.

حسامی گفت: ۲۸۰ میلیون یورو توسط صندوق توسعه برای پروژه پتروشیمی مقرر شده بد که پرداخت شود اما این به دلیل خارج بودن از حدود اختیارات بانکی که قرار بود این ارز را پرداخت کند، معلق ماند.

مدیر عامل پتروشیمی استان گلستان تصریح کرد: براساس همین موضوع بانک علاوه بر تضامین و محل اجرای طرح، یک وثیقه ملکی به اندازه ۱۰ درصد پروژه مطالبه کرده بود.

وی بیان کرد: هیئت مدیره آن زمان یک زمین در انتهای شهرک سروش گرگان برای تأمین ۱۰ درصد تضامین ملکی خریداری کرد و هدف دیگر خرید این زمین برای حفظ ارزش سهامداران بود.

حسامی با بیان این که ادامه راه پتروشیمی بسته به سرمایه گذاری خارجی و یا سرمایه بخش خصوصی داخلی است، گفت: ارزش سهام مردم در فرابورس و براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و این عدد متغیر است.

حسامی تأکید کرد: سهام داران نگران این که ارزش سهامشان در بورس کم شده نباشند زیرا زمینی که خریداری شده ارزش پیدا کرده است و ما آن را تحت عنوان سود انباشته و سهام جایزه در خدمت سرمایه گذاران قرار خواهیم داد که حداقل ۸۰ درصد به سهام آن ها اضافه خواهد شد.

وی گفت: این پروژه به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و سرمایه گذاری مردم یک درصد بوده است و بقیه را قرار بود دولت تأمین کند که اتفاق نیفتاد.

حسامی با بیان این که مشکل عمده صنایع پتروشیمی گلستان دارد منابع مالی است، افزود: به طور همزمان در چند جهت پروژه را به جلو بردیم. غیر از گرفتن مجوزها و رفع مشکلات همزمان تلاش های زیادی توسط استاندار گلستان، فرماندار گرگان و نمایندگان صورت گرفت و ملاقات و مذاکراتی را با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام دادیم و برخی به مراحل نهایی رسیده و ما به آن امید داریم.

وی اظهار کرد: از جمله صنایعی که در دنیا مزیت رقابتی داریم صنایع نفت و گاز است و این پروژه توجیه دارد.

  11 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60768
مرجع: مهر
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام