رئیس اتاق بازرگانی گرگان:
بازرگانان گلستانی همگرایی ندارند/سفر وزیر اقتصاد به استان

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: وزیر اقتصاد یکشنبه هفته آینده به گلستان سفر می کند و جلسه ای با بازرگانان گلستانی خواهد داشت.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ محمدعلی چوپانی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی با کشور قزاقستان اظهار کرد:  یکشنبه هفته آینده وزیر اقتصاد مهمان استان گلستان هستند و جلسه ای با بازرگانان خواهند داشت.

وی خطاب به بازرگانان گفت: اگر پیشنهادی دارید تا روز شنبه به اتاق تحویل دهید چراکه اقتصاد کلان توسط ایشان در شورای مربوطه تبیین می شود.

چوپانی افزود: این چیزی که ما می بینیم عدم همگرایی بین بازرگانان خودمان است، ما برای هرچیزی به تجربه اعتقاد دادیم جز تجارت؛ به این موضوع که می رسیم هر کسی به خودش اجازه می دهد وارد این عرصه شود و خدایی نکرده ورشکسته می شود پس باید با علم و تجربه به همگرایی برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: مثلا در دبی یک عرب، یک ایرانی و یک آلمانی با هم شریک می شوند و کارشان را انجام می دهند چون به وجه اشتراک رسیده اند اما ما نتوانستیم ساز و کار خوبی داشته باشیم.

چوپانی ادامه داد: باید برای برگشت ارز ناشی از صادرات راهکاری پیش بینی کنیم تا بازرگانان ما با آرامش بیشتری فعالیت کنند مثلا در ترکیه کشور ترکمنستان حسابی باز کرده تا بازرگانان پول خود را به این حساب مشترک واریز کنند و با یک فیش در کشور خود پولشان رادریافت کنند.

وی تصریح کرد: ما هم باید باید سازوکار خود را تعریف کنیم تا در چهارچوب بانکی باشد.

چوپانی گفت: تلاش می کنیم ویزا به شکل فرودگاهی انجام شود.

  17 بهمن 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61087
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام