رئیس تشکیل تعاونی ها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
تعاونی تجلی هم افزایی در کار گروهی است

رئیس تشکیل تعاونی ها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: شرکت­های تعاونی تجلی همدلی، همکاری و هم افزایی در کارگروهی هستند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سید زمان حسینی در جمع اعضای شرکت تعاونی توسعه روستایی گل گندم قلی آباد شهرستان گرگان اظهار کرد: اصولی ترین راهکار توسعه و اشتغال روستایی پایدار، جلب مشارکت سازمان یافته مردم است که اثربخش­ترین مدل مشارکت در توسعه روستاها تشکیل تعاونی هایی با گرایش های مختلف مبتنی بر مزیت ها و ظرفیت های محلی و منطقه ای است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح روستا تعاون را با هدف فعال­سازی تعاونی­های موجود برای ارائه طرح­های توسعه ای و اشتغال آفرینی یا تاسیس تعاونی در روستاهایی که دارای مزیت نسبی هستند در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی تصریح کرد: براساس این طرح در مرحله اول هزار تعاونی در هزار روستای کشور هدف گزاری شده است که در استان گلستان تا امروز 83 روستا تعاون به ثبت رسیده است.

رئیس تشکیل تعاونی ها اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: الگوی تعاونی می تواند سرمایه های خرد و کوچک مردم در مناطق محروم و روستایی را در کنار هم قرار دهد و امکان انجام یک کار اقتصادی، تولیدی یا خدماتی مفید را فراهم کند که نمونه بارز آن طرح روستا تعاون­ است که با ایجاد اتحاد، یکپارچی و همدلی، گام موثری در جهت پیشرفت اقتصادی و فرهنگی روستاها خواهد بود.

در این جلسه جلالی مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان نیز اظهار کرد: تعاون و کار جمعی نقش زیادی در توانمندسازی و رشد استعدادها و خلاقیت های جامعه دارد و تعاون باعث افزایش روحیه همکاری، همدلی و رشد بهره­وری و درآمد اعضاء خواهد شد.

وی افزود: تعاون و کار گروهی فرصت مناسبی برای یادگیری افراد جامعه از یکدیگر است که زمینه استفاده از دانش، تجربه و تخصص های متفاوت هریک از اعضاء را فراهم می کند.

  29 بهمن 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61156
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام