رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
رعایت ملاحظات فنی در توسعه شهری خسارت سیل را کاهش می دهد

https://media.mehrnews.com/d/2018/07/08/3/2827467.jpg

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت ملاحظات فنی و زیست محیطی و استانداردها در برنامه های توسعه شهری و روستایی می توانست حجم خسارت سیل را کاهش دهد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ احمدعلی کیخا عصر جمعه در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدیدی از استان های سیل زده کشور صورت گرفت و خسارات در حال بررسی است.

وی افزود: تصمیماتی که در مجلس برای خسارت دیدگان در نظر گرفته می شود باید عادلانه باشد و خسارت ها در مورد کشاورزانی که متأثر از سیل شدند به درستی و مطابق با شرایطی که در مزارع است، برآورد خواهد شد.

کیخا با تأکید بر سرعت بخشیدن به خدمات رسانی و قول ها و تعهداتی که مجلس و دولت به کشاورزان خسارت دیده، داده شده، گفت: طبق بازیدها مشخص شد که حجم خسارات سیل در گلستان بالا است؛ هم به منازل و تأسیسات شهری و هم مزارع و تأسیسات کشاورزی، چاه ها، رودخانه ها و مسائلی از قبیل خسارت وارد شده است.

وی افزود: البته این سیل درس هایی را برای همه ما در پی داشت و آن این است که در برنامه های توسعه شهری و روستایی و در توسعه کشور ملاحظات فنی و زیست محیطی و استانداردها را بیشتر رعایت کنیم.

کیخا بیان کرد: قطعاً اگر ما به درستی عمل می کردیم شاید با ۱۰ الی ۲۰ درصد این خسارت های وارد شده روبرو بودیم و می توانستیم جلوی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان که برآورد خسارت سیل در کل کشور است را بگیریم.

مختار مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در ادامه گفت: در سیل اخیر، هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در حوزه زراعت، باغبانی، دام، طیور، تاسیسات زیربنایی در حوزه آب و خاک، خسارت وارد شده است.

گفتنی است که رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، محمودزاده نایب رییس کمیسیون، نوبخت مشاور کمیسیون پیش از ظهر جمعه برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان وارد استان شدند.

  23 فروردین 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61704
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام