مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:
تعهد ایجاد 25 هزار شغل در استان گلستان

تعهد ایجاد 25 هزار شغل در استان

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سعید مازندرانی  در روز یکشنبه 98/5/3 چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس یک میلیون شغل تعهد شده در کشور، بیست هزار سهمیه داشتیم که تا اسفندماه 29 هزار و 649 نفر در سامانه ثبت شده و عملکرد ما 148 درصد بوده است. امسال یک میلیون و 90 هزار شغل برای کشور در نظر گرفته شده که از این آمار سهمیه گلستان 25 هزار شغل است که تعهد اولیه ایجاد اشتغال به تفکیک دستگاه ها و شهرستان ها آماده شده و برای آن ها ارسال می شود و یک هفته فرصت دارند تا نتایج بررسی را به دبیرخانه اشتغال اعلام کنند.

وی افزود: از ابتدای شروع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تا کنون 313 میلیارد تومان به 3 هزار و 950 طرح پرداخت شده است.

مازندرانی اذعان کرد: 19 درصد از تسهیلات به  شرکت های حقوقی و 81 درصدبه شرکت های حقیقی واگذار شده است، سعی شده افرادی که واقعا در روستاها به دنبال اشتغال هستند در اولویت قرار دهیم و سهم خانم ها 27 درصد  و آقایان 73 درصد بوده است. 

دبیرکارگروه اشتغال گلستان تصریح کرد: در رابطه با نظارت، تیم های مختلفی در سطح شهرستان ها و حتی از طریق وزارت تعاون تسهیل گرهایی در حال بازدید هستند، گزارشی که اعلام شده از سه هزار و 950 طرحی که تسهیلات دریافت کرده اند، دو هزار 761 طرح بازدید شدند که از این میان دو هزار و 639 طرح به طور کامل محقق شده است.

وی ادامه داد: 131 طرح متاسفانه روند اجرای طرح مورد قبول ما نبود و ما مکاتبات لازم را برای اینکه تسهیلات این طرح ها برگشت داده شود و بر اساس دستورالعمل سود آن ها 18 درصد محاسبه شود انجام داده ایم.

مازندرانی گفت: موضوع قابل توجه ایجاد اشتغال در طرح های روستایی است، شاید طرح اجرایی شده باشد اما فردی در این طرح بیمه نشده باشد. گزارش هایی تهیه شده که افراد وام را گرفتند کار هم انجام شده اما افراد بیمه نشده اند و این یکی از ایراداتی است که متوجه اشتغال روستایی است چون تعهد ما این است که بیش از 6500 نفر در این بخش در سال 96 و اواخر 97 بیمه شوند که به طور کامل انجام نشده است.

وی گفت: 17 میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش اشتغال خانگی در سال 97 داشتیم، تاکنون 28 میلیاردتومان طرح به بانک ها ابلاغ شد است، البته بیش از سهمیه مان طرح دادیم چون ممکن است برخی از طرح ها به دلیل مشکلات برگشت بخورد تاکنون 18 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در رابطه با طرح کارورزی امسال سهمیه مان ابلاغ نشده است اما در سال گذشته 418 نفر جذب کردیم. امسال اقدامات خوبی انجام شده و تاکنون 38 نفر جذب شدند. اما تعداد 211 نفرمعرفی شدند که امیدواریم تامین اجتماعی نسبت به برقراری بیمه این 211 نفر اقدام کند تا بتوانیم دو سال از طرح معافیت بیمه سهم کارفرما که کاورزها را جذب کرده اند بهره مند شویم و این طرح خود را بیشتر نشان دهد.

وی افزود: در رابطه با مهارت آموزی در محیط واقعی تاکنون سهمیه ای قطعی نشده است اما در سال گذشته هزار و 200 نفر در این محیط بوده اند که صد در صد در محیط مهارت آموزی جذب شده است و امسال تاکنون 90 نفرجذب کرده ایم.

مازندرانی در رابطه با اقدامات اشتغال زایی در مناطق مرزی اظهار کرد: برای این کار یک کارگروه در نظر گرفته شده که تدوین برنامه های اشغال مناطق مرزی را در بر دارد، بحث قوانین و بهبود فضای کسب و کار ، توانمند سازی، افزایش توسعه و همکاری با کشورهای همسایه و ... از جمله برنامه های این کارگروه است.

وی ادامه داد: ما جلسات زیادی در این زمینه داشتیم و در سند توسعه اشتغال گلستان بخش مناطق مرزی هم گنجانده شده و خواهش می کنیم تمامی دستگاه ها همکاری لازم را در این  زمینه داشته باشند.

  7 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62170
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام