سرپرست استانداری گلستان:
بانک ها روند ارائه تسهیلات به واحدهای مسکونی مناطق سیلزده را تسریع کنند

https://img9.irna.ir/old/Image/1398/13980128/83282601/N83282601-72971580.jpg

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به کندی روند عقدقرارداد برای ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مناطق سیلزده در بانک های استان، اظهار کرد: علی رغم ارسال قریب به 10 هزار پرونده به بانک های استان تا کنون تنها هزار و 132 عقد قرار صورت گرفته که امیدواریم بانک ها در تسریع این روند همکاری داشته باشند. 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز سه شنبه 21 خرداد در نهمین جلسه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان، تصریح کرد: تاکنون هزار تن سیمان و میله گرد به استان وارد شده اما باید اولویت تهیه مصالح جهت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی از واحدهای تولیدی استان باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبه 31 اردیبهشت هیات دولت سهمیه استان در برآورد خسارات مسکونی شهری و روستایی بدین گونه است که 14 هزار 259 واحد شهری و روستایی استان نیاز به احداث مجدد و تعمیر دارند و از این تعداد 1025 واحد شهری و 5482 واحد روستایی نیاز به احداث مجدد و 7752 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیر هستند.

وی یادآور شد: بر اساس این مصوبه 20 میلیارد تومان برای تجهیزات، ماشین آلات و خدمات مهندسی و 50 میلیارد تومان برای بازسازی های عمرانی روستایی به بنیاد مسکن استان اختصاص یافته است.

سرپرست استانداری گلستان خاطر نشان کرد: تا کنون 8 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده و طی روزهای آتی از  49 میلیارد و 555 میلیون تومان پرونده تشکیل شده که 50 درصد آن باید پرداخت شود، 24 میلیارد و 780 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

غراوی گفت: تاکنون هیات دولت مصوبه برای مساعدت به واحدهای تولیدی و صنفی نداشته است که امیدواریم در جلسه ی فردا هیات دولت چنین حمایتی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین در بازسازی و بهسازی منازل مسکونی آسیب دیده، ادامه داد: به  مالکینی که تخلفات ساختمانی داشته اند و ملک آنان آسیب دیده مساعدت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان در سال 98 ابلاغ شده  و منابع دولت نیز محدود است، گفت: باید بخش قابل توجهی از این اعتبارات به رفع آسیب دیدگی های استان از ناحیه سیلاب معطوف گردد.

سرپرست استانداری گلستان یادآور شد: بر اساس اعلام قرارگاه بازسازی و نوسازی کشور ملاک پهنه خسارت تصاویر پژوهشکده فضایی ایران از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اما تا کنون نقشه از آنها به استان ارائه نشده و تا اعلام نقشه های آنها برا اساس نقشه های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی اقدام می شود.

غراوی با اشاره به حجم آورد رودخانه ها در جریان سیلاب، گفت: هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه ها باید با مجوز اداره کل صنعت معدن و تجارت و پس از پرداخت حقوق دولتی صورت پذیرد.

وی با اشاره به جلسات مستمر ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان گلستان، گفت: هدف ما در جلسات هفتگی این ستاد ارتقا اقدامات و خدمات و گزارش آن به مردم است و تمام دستگاه ها باید با تمام توان در خدمت رسانی وگزارش دهی همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه کمیته های هفتگانه ستاد گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

  21 خرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62278
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام