با حضور معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری:
جلسه ستاد بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی شهرستان آق قلا برگزار شد

جلسه ستاد بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری٬ جلسه ستاد بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی شهرستان آق قلا صبح امروز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه٬ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا٬ امانگلدی ضمیر در این جلسه ضمن تشریح اقدامات ستاد مدیریت بحران در سیلاب اخیر از ارزیابی ۵ هزار و  ۵۰۰ واحد مسکونی روستاها و شهرهای شهرستان در سیلاب اخیر خبر داد و اظهار کرد: سه هزار واحد مسکونی در سطح روستاها و دو هزار و 500 واحد در سطح شهرها توسط کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برآورد خسارت شده اند که با توجه به این ارزیابی٬ ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی نیاز به نوسازی دارند.

وی از آمده شدن نخستین واحد مسکونی در روستای چن سولی بخش وشمگیر خبر داد و گفت:به حول و قوه الهی و تلاشهای شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی٬کلنگ احداث اولین واحد مسکونی آسیب دیده در سیلاب اخیر در روز ۱۷ فروردین ماه به زمین زده شد و هفته آتی همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا از پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه برای احداث واحدهای مسکونی خبر داد و گفت:مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای روستاها و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای شهروندان خسارت دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

ضمیر تصریح کرد:برای بازسازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها٬مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۵ سال و همچنین ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای معیشت و خسارت لوازم خانگی از سوی دولت درنظر گرفته شده است که با تکمیل ارزیابی کارشناسان به خسارت دیدگان از سیل اخیر پرداخت خواهد شد.
گفتنی است معاون رییس جمهور در این جلسه برای هرگونه کمک و در اختیار قراردادن امکانات اعلام آمادگی کرد. 

  11 اردیبهشت 1398
بخش : آق قلا / اقتصادی
کد خبر: 61924
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام