اولین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده گلستان برگزار شد

اولین جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی قراگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور در گلستان با حضور سرپرست استانداری و مدیران مرتبط برگزار شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز امروز دوشنبه 2 اردیبهشت در این جلسه با اشاره به برگزاری اولین جلسه این قرار گاه در تهران به ریاست وزیر کشور، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب باید این کارگروه در در شهرستان های آسیب دیده گنیدکاووس، گمیشان، آق قلا و مینودشت نیز تشکیل شود.
وی افزود: باید جلسات این کارگروه بصورت هفتگی و با حضور مدیران ارشد یادشده تشکیل شود.
وی یادآور شد: باید برآورد شود چه میزان امکانات و ماشین آلات از استان های دیگر و چه میزان توسط دستگاه های اجرایی در اختیار مناطق سیل زده قرار گرفته است.
سرپرست استانداری گلستان بازسازی و نوسازی منازل شهری و روستایی را در حیطه بنیاد مسکن استان دانست و گفت: از تمامی شهرداری ها و بخشداری ها خواسته شده صدور پروانه ساختمانی منازل آسیب دیده از سیلاب بصورت رایگان انجام شود.
مهندس غراوی با اشاره به دستورالعمل ارسال شده از سوی وزارت کشور، خاطر نشان کرد: مقرر گردیده ساکنان روستاهای آسیب دیده از سیلاب به عنوان موقت تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند و این نهاد باید این اقدام را ظرف مدت یک ماه اجرایی نماید.
وی با بیان اینکه 17 هزار 800 واحد مسکونی در استان از سیلاب آسیب دیده ، گفت: از این تعداد 7 هزار و 300 واحد کاملاً تخریبی هستند و برای 4 هزار واحد پرونده آماده شده و تا امروز 400 واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
لازم به ذکر است با تاکید سرپرست استانداری گلستان مقرر شد جلسات کارگروه بازسازی و نوسازی استان بصورت هفتگی برگزار شود.

  2 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61826
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام