با همت مدیران شرکت شهرک های صنعتی گلستان و بسیج مهندسین صورت گرفت:
مسدود سازی مسیر ورودی سیلاب به شهرک صنعتی آق قلا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از مسدودسازی مسیر ورودی سیلاب به شهرک صنعتی آق قلا خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: این اقدام با همت و تلاش مجموعه همکاران این شرکت و مساعدت بسیج مهندسین و تیپ مهندسی 45 جواد الائمه گرگان با به کارگیری یک دستگاه قایق موتوری،  پل شناور و همچنین بیل میکانیکی صورت گرفت.

وی ادامه داد:  با انسداد این مسیر،  در حال حاضر  سیلاب و روان آب های ناشی از طغیان رودخانه قره سو  از طریق  زهکش این شهرک صنعتی در حال  هدایت است.

خلیل زاده ادامه داد: پیش از این نیز با همت مدیران و کارشناسان شرکت و همچنین کمک برخی از واحدهای صنعتی ، دو مسیر دیگر ورودی آب به فاز سه شهرک صنعتی آق قلا  مسدود شده بود و از ورود حجم قابل توجهی از آب کاسته شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان با اشاره به اینکه به دلیل میزان آب سرریزی از رودخانه های استان امکان مسدود سازی این مسیرها تاکنون وجود نداشت، افزود: با اقدام صورت گرفته و استفاده از دستگاهها و ماشین آلات ، آب موجود در فاز 3 شهرک صنعتی آق قلا جمع آوری و ظرف چند روز آینده میزان قابل توجهی از آن کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: شمارس از واحدهای تولیدی در فاز 3 شهرک صنعتی آق قلا همچنان دچار آبگرفتگی  هستند و ارتفاع آب در برخی سالن های تولیدی به یک متر هم می رسد. که بر اثر این سیلاب، خسارت هایی به تاسیسات، ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای صنعتی و تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی وارد شده است.

خلیل زاده با اشاره به اینکه با سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کمیته ای به منظور بررسی و ارزیابی واحدهای خسارت دیده تشکیل شده افزود: برآورد اولیه بیانگر آن است که 100 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا دچار خسارت شده باشند.

به گفته وی همچنین بالغ بر 300 میلیارد ریال نیز خسارت به تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی آق قلا وارد شده است.

وی یادآور شد: بعد از جاری شدن سیل ، تمامی نیروهای این شرکت به صورت آماده باش بوده و از ابتدا در  شهرک صنعتی آق قلا حضور داشته اند و اقدامات اولیه را برای کمک به واحدهای صنعتی انجام دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان تاکید کرد: با تلاش مستمر و شبانه روزی مجموعه همکاران این شرکت تعداد محدودی از واحدهای صنعتی فاز یک و دو شهرک صنعتی آق قلا که خسارت ناچیزی دیده بودند فعالیت خود را از همان روزهای اولیه آغاز کردند.

خلیل زاده خاطرنشان کرد: گزارش دقیق خسارت وارد شده به واحدهای صنعتی و تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی آق قلا متعاقبا و پس از ارزیابی های نهایی اعلام می شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حجم سیلاب جاری شده در مناطق مختلف استان، همزمان اقدامات اولیه برای تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی استان در مسیر سیل صورت گرفته است که خوشبختانه با این تلاش های انجام شده خسارتی به شهرک ها و نواحی صنعتی دیگر وارد نشده است.

شهرک صنعتی آق قلا با مساحت 168 هکتار دارای 209 واحد بهره‌بردار است که از این تعداد حدود 170 واحد صنعتی با اشتغال بالغ بر دو هزار و 700 نفر فعالیت دارند.

  18 فروردین 1398
بخش : اخبار شهرستان ها / آق قلا
کد خبر: 61625
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام