استاندار گلستان در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه؛
2372 پروژه با اعتبار 1886 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود

استاندار گلستان با بیان پیش بینی اشتغال 2818 نفر در پروژه های هفته دولت امسال، اظهار کرد: 2372 پروژه با اعتبار 1886 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر هادی حق شناس صبح امروز دوم شهریور در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت خصوصاً شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: از مجموع پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت امسال 1362 پروژه عمرانی با اعتبار 1252 میلیارد تومان داریم که از این میزان 1101 پروژه با اعتبار 548 میلیارد تومان افتتاح و 261 پروژه با اعتبار 703 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: در بخش پروژه های اقتصادی ، 1010 پروژه با اعتبار 634 میلیارد تومان وجود دارد که از این تعداد 994 پروژه با اعتبار 585 میلیارد تومان افتتاح و 16 پروژه با اعتبار 49 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی یادآور شد: اصلی ترین برنامه برای گلستان، توسعه است و در سال جاری دو برنامه رسیدگی به موضوعات سیل و انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اعتبارات استان رشد بالایی داشته است

استاندار گلستان با اشاره به اعتبارات پروژه های هفته دولت از سال 92 یا سال جاری، گفت: اعتبارات عمرانی از 103 میلیارد تومان در سال 92 به 1494 میلیارد تومان در سال جاری رسیده و اعتبارات اقتصادی از 113 میلیارد تومان در سال 92 به 400 میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.

 

رسیدگی به سیلزدگان و توجه به روستاها

دکتر حق شناس با بیان اینکه رسیدگی به سیلزدگان از اولویت های استان است ، خاطر نشان کرد: عملیات مرمت خانه های نیازمند تعمیرات پایان یافته و از 7300 واحد احداثی، عملیات پی کنی 4300 واحد آغاز شده است که در این بین، عده ای به دلیل مشکل با میراث فرهنگی برخی به دلیل رقم اقساط و عده ای به دلایل دیگر از حضور جهت دریافت وام در شهرها و روستا خودداری کرده اند که از فرمانداران خواسته ایم موضوعات را بررسی و اقدام لازم جهت آغاز به کار، خانه های آنان را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر برای خانه های تحت پوشش کمیته امداد در شهرها 34 میلیون تومان بلاعوض از طرف دولت، 15 میلیون تومان بلا عوض از طرف کمیته امداد به همراه 8 تن سیمان رایگان ، پروانه ساختمانی رایگان و تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد اعطا می گردد.

استاندار گلستان با اشاره به پرداختی های بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده گفت: گلستان بدون توجه به تاییدیه های پژوهشگاه فضایی ایران ، 92 میلیارد به کشاورزان پرداخت کرده که بالاترین رقم پرداختی در کل کشور است و همچنین از 2600 کیلومتر جاده بین مزارع 1500 کیلومتر مرمت گردیده است و در عین حال 19 هزار هکتار از اراضی وارد کشت مجدد شده اند.

 

تکمیل سد نرماب را با اولویت دنبال می کنیم

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: در سیل اخیر گلستان کمبود های زیادی داشته اما اگر چنانچه سد نرماب تکمیل می شد، خسارات سیل تا 50 درصد کاهش می یافت، به همین دلیل تکمیل این سد را به عنوان اولویتی دنبال کردیم و بر اساس نامه نگاری ها پیگیری های صورت گرفته با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری علاوه بر اعتبارات سال جاری ، 130 میلیارد تومان نیز در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا قرار می گیرد که آنها بتوانند تا انتهای امسال سد نرماب آب گیری شود.

وی افزود: این اعتبار تنها برای تکمیل سد است و برای شبکه توزیع و انتقال آن به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی یادآور شد: لایروبی رودخانه ها به منظور پیشگیری از سیل های بعدی اولویت محسوب می شود و تا کنون 110 کیلومتر از رودخانه های استان که سالیان طولانی لایروبی نشده بود، لایروبی شد.

وی اظهار کرد: موضوعات سیل باید در سال جاری جبران شود و از این فرصت برای جذب نگاه های ملی استفاده گردد که یکی از این اقدامات زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری استان است که تا کنون 50 هزار هکتار آن انجام شده و اراضی زهکشی شده در سیل آسیب ندیده اند.

 

توجه به خبرنگاران ، سرمایه گذاری محسوب می شود

استاندار گلستان خبرنگاران را چشم و چراغ استان دانست و افزود: توجه به خبرنگاران نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و تلاش کردیم مراسم قدردانی از آنان را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار کنیم.

 

تلاش داریم همایش سرمایه گذاری در استان برگزار نماییم

دکتر حق شناس با اشاره به دیدارهایی که با ریاست مجلس شورای استانی جهت پیگیری موضوعات مختلف داشته اند، گفت: مقرر شد با استفاده از ظرفیت دانشگاهی ملی و استانی 20طرح توجیهی آمده شود و همایشی با در نظر گرفتن تمامی مقدمات و با حضور دکتر لاریجانی و تعدادی از وزرا برگزار گردد.

وی افزود: بی شک برگزاری چنین همایشی می تواند ضمن تبیین اقدامات اقتصادی استان مسیر حضور سرمایه گذاران و توجهات آنان را نیز تعیین نماید.

 

منطقه آزاد اینچه برون

استاندار گلستان منطقه آزاد اینچه برون را ظرفیتی منحصر به فرد برای استان دانست و افزود: مراحل تصویب لایحه مناطق آزاد که منطقه آزاد اینچه برون گلستان نیز در آن قرار دارد در دولت و مجلس پایان یافته اما به دلیل اضافه کردن چند منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی توسط مجلس در لایحه دولت مورد انتقاد شورای نگهبان قرار گرفته که البته مسئله ای متوجه منطقه آزاد اینچه برون نیست و امیدواریم این موضوع نیز هرچه سریعتر حل شود.

 

توجه ویژه ای به اعتبارات شهرستان های سیل زده می شود

دکتر حق شناس در خصوص توجه به شهرستان های آسیب دیده از سیلاب گفت: در نخستین روزهای حضور در استان و در اولین بازدید از شهرستان آق قلا دستور آسفالت کل خیابان های شهر صادر شد و تا کنون بیش از 10 میلیارد تومان به شهرداری های آق قلا و گمیشان کمک صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش داریم در اعتبارات استانی و جذب اعتبارات ملی به این دو شهرستان توجه ویژه شود و همچنین از دانشگاه منابع طبیعی خواسته ایم با طرحی این دو شهرستان را از حالت کم درختی خارج نماید و درختکاری در گمیشان و آق قلا را مورد توجه قرار دهند.

 

از تمام اختیاراتم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده می کنم

استاندار گلستان با اشاره به نقش احزاب در انتخابات گفت: اگرچه باید احزاب نقش پررنگ سیاسی داشته باشند و فعالیت آنها تنها محدود به هنگامه انتخابات نباشد اما متاسفانه این چنین است و بخش بزرگی از بار احزاب را خبرنگاران حتی برای تعیین انتخاب اصلح توسط مردم بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: بنده از تمامی اختیاراتم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده می کنم و باید توجه داشته باشیم که حضور حداکثری مردم منوط به رقابت حداکثری است تا اقشار مختلف نماینده خود را در انتخابات ببینند.

 

بزرگ نمایی تخلف گندم به نفع گلستان نبود

دکتر حق شناس در پاسخ به سوالی در خصوص تخلف گندم صورت گرفته در شهرستان گنبد کاووس گفت: واقعیت این است که 14 کامیون از 2 هزار کامیون وارد شده به این سیلو دچار ایراد بوده اند که البته نیروی انتظامی از 10 روز پیش مسئله را به بنده اطلاع داده بود و موضوع از مجرای خود در حال پیگیری بود.

وی افزود: گندم مزیت نسبی استان گلستان است و اگرچه ما کاملا اعتقاد به برخورد قاطع با متخلفین داریم اما استفاده از برخی عبارات به نفع استان نیست و اگر چه خبرنگاران باید اخبار را منتشر نمایند اما باید بدانیم که هر خبری را به اندازه خود آن خبر بزرگ کنیم و در واقع بزرگ نمایی این خبر به نفع استان نبود

در عین حال باید توجه داشت در فرآیند تبدیل گندم به ارد هیچ تهدیدی وجود ندارد چرا که فرایند جداسازی اتفاق می افتد ، لذا نه تنها سلامت مردم بلکه امنیت مردم با چند کامیون گندم ناخالص تهدید نشده است.

  2 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62660
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام