مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان:
۱۳ هزار و ۵۱۹ گلستانی حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا شدند

https://golestanp.ir/uploads/posts/2020-04/thumbs/1587874852_6a2o7496.jpg

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۱۱ گلستانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی انجام شده، ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر از آنان حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۱۱ گلستانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی انجام شده، ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر از آنان حائز شرایط دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و به منظور حفظ اشتغال موجود، اقدامات زیادی برای حمایت از بنگاه های اقتصادی و کارگران در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر کارگران، بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارفرمایانی که بر اثر تبعات ناشی از شیوع این بیماری دچار مشکل شدند به ازای هر کارگر ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲ درصدی با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: حوزه تولید و کارگری گلستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه، کمترین آسیب را از شیوع کرونا دید و در نتیجه آن هیچ واحد تولیدی دچار تعطیلی نشد.

وی به مشارکت کارخانجات و واحدهایتولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت: که به واحدهای نوپا در این بخش ۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۴ درصد و بازپرداخت ۲ ساله پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از تعهد 458 میلبارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی تا کنون 438 میلیارد تومان به پنج هزار و 800 نفر پرداخت شده تا برای هفت هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: به 2 هزار و 754 نفر در استان وام مشاغل خانگی پرداخت کردیم که 80 درصد آنها بانوان و 60 درصد جوان و فارغ التحصیل دانشگاهی بودند.

مازندرانی اضافه کرد: سال گذشته 30 هزار تعهد برای ایجاد اشتغال داشتیم که 27 هزار و 10 نفر شغل از سوی دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در اسفند سال گذشته 11.9 درصد بوده که نسبت به فصل پاییز رشد یک درصدی داشت، یادآور شد: باید سالانه 30 هزار شغل در استان گلستان ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری یک درصد کاهش یابد، هدف ما حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال و استفاده از فرصت‌ها در دوران تحریم است.

  7 اردیبهشت 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63394
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام