مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:
بهره مندی 53 درصدی بانوان گلستانی از طرح های اشتغال روستایی

https://golestanp.ir/uploads/posts/2019-08/1566638370_img-20190816-wa0005.jpg

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: 53 درصد از طرح های دریافت کننده تسهیلات اشتغال روستایی به بانوان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، سعید مازندرانی در حاشیه بازدید مشترک از طرح های اشتغال روستایی و عشایری به همراه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا کنون 4 هزار و 25 طرح به ارزش 322 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند که 2 هزار 144 طرح متعلق به بانوان بود که شامل 53 درصد از تعداد کل طرح هاست.

وی افزود: از 278 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به مشاغل خانگی در سال گذشته، تا کنون 3 هزار 29 طرح به مبلغ 299 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند که 2 هزار 596 طرح (86درصد کل طرح ها) به مبلغ 254 میلیارد ریال متعلق به بانوان است و بیش از 50 درصد این بانوان نیز از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

مازندرانی به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 431 فارغ التحصیل دانشگاهی شامل این طرح شدند که 345 نفرزن و 86 نفر مرد بودند و امسال نیز سهمیه تخصیصی به استان 792 نفر است و تاکنون 120 نفر که 100 نفر از آنان بانوان بودند از این طرح بهره مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: یکی از ضرورت های اولیه برای اعتلای اقتصادی و اجتماعی متوازن، توجه جدی به روستاها به ویژه در زمینه کسب و کار و اشتغال است و موضوعات مرتبط و اثرگذار در رونق فضای کسب و کار در همه حوزه های اقتصادی باید به صورت تخصصی بررسی شود.

الهه غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز گفت: سیاست های اصلی دولت حرکت به سوی توسعه پایدار به ویژه در مناطق روستایی در حوزه های صنایع کوچک، صنایع دستی، مشاغل خانگی و خرد و فناوری های نوین است.

وی افزود: مشارکت اقتصادی بانوان در کشور ضعیف است که امیدواریم با اجرای برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون توسعه اشتغال پایدار از جمله طرح های کارورزی، مشوق های بیمه ای کارفرمایان، مشاغل خانگی و... موجبات ارتقای مشارکت اقتصادی بانوان فراهم شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: با اجرای طرح های اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در استان، زمینه و فرصت مناسبی برای بانوان فراهم شده تا شاهد حضور فعال زنان در حوزه اقتصادی باشیم.

  2 شهریور 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62657
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام