عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی:
انتخاب گلستان به عنوان پایلوت طرح ارجاع الکترونیک اشتباه بود

نتیجه تصویری برای ارجاع الکترونیک سلامت

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استان گلستان به عنوان استان پایلوت در اجرای سیستم ارجاع الکترونیکی اشتباه بود چرا که این طرح باید نخست در استان‌هایی که جمعیت روستایی آنها کم بود اجرا می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، قرجه طیار در جلسه بررسی راهکارهای مناسب برای خدمات پزشکی اظهار کرد: انتخاب استان گلستان به عنوان استان پایلوت در اجرای سیستم ارجاع الکترونیکی اشتباه بود. این طرح باید نخست در استان‌هایی که جمعیت روستایی آنها کم بود اجرا می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر گنبدکاووس به مردم شرق گلستان خدمات پزشکی ارائه می‌دهد در حالیکه یک دستگاه سی تی اسکن با تعرفه دولتی هم در این شهرستان وجود ندارد.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: در سال 96 مبلغ 222 میلیلرد تومان سقف اعتباری بیمه در گلستان بوده که این میزان در سال 97 با کاهش 10 درصدی مواجه بود؛ امسال نیز شاهد کاهش در سقف اعباری بیمه هستیم.

وی افزود: از طرف دیگر قیمت دارو و وسایل پزشکی بین 20 تا 120 درصد افزایش یافته است و این مسئله سبب محدودیت ارائه خدمات می‌شود، برای همین نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای حل این مشکلات ورود کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: باید سقف اعتباری بیمه برداشته شود تا خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه دهیم.این چالش در کل کشور وجود دارد و باید در مجلس این موضوع حل شود.

فاضل گفت: اگر امسال هم سقف اعتباری به این شکل باشد تا پایان سال دانشگاه علوم پزشکی تراز مالی منفی 150 میلیارد تومان دارد.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان نیز اظهارداشت: از سال 95 تاکنون در قانون بودجه بند الف تبصره 17 عنوان شده است افراد در بیمه روستایی و بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند تا خدمات پزشکی را از طریق بیمارستان دولتی زیر مجموعه دانشگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گلستان در اجرای سیستم ارجاع الکترونیک از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود، افزود: سیستم ارجاع الکترونیکی بهداشت و درمان در پنج استان گیلان، گلستان، مازندران، آذربایجان غربی و زنجان در حال اجرا است.

فرهاد بدیعی، رئیس مرکز بهداشت و درمان گنبدکاووس اظهارداشت: شهرستان گنبدکاووس دارای 400 هزار نفر جمعیت است که حدود 50 درصد آنها روستایی هستند. ماهانه حدود 50 هزار نفر از جمعیت روستایی ویزیت سرپایی شده که از این میزان حدود هفت هزار نفر برای جراحی و یا بستری به کلینیک بخش دولتی معرفی می‌شوند.

  11 خرداد 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 62209
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام