معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان‌ خبر داد:
بستری شدن 120 بیمار کووید 19 در بیمارستان های 5آذر و صیاد شیرازی گرگان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، گفت: طبق آمارهای اعلام شده تعداد 120 بیمار کرونایی در بخش و آی سی یو بیمارستان های پنج آذر و صیاد شیرازی گرگان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، ظهر امروز، سراج الدین عارف نیا، در نشست مطبوعاتی برپایی مراسم عروسی و عزا را از مهمترین عوامل پیک دوم کووید 19 اعلام کرد و گفت: اکنون وضعیت گرگان نسبت به پیک اول بهتر است اما اگر برخی از نکات مورد توجه قرار نگیرد این شهرستان هم از وضعیت اضطراری برخوردار خواهد شد.
 وی افزود : طبق آمارهای اعلام شده تعداد 120 بیمار کرونایی در بخش و آی سی یو بیمارستان های پنج آذر و صیاد شیرازی گرگان بستری هستند.
عارفنیا اظهار کرد: اگر مصرف کپسول های اکسیژن در بیمارستان 5 آذر گرگان تا روز گذشته 80 مورد بود امروز این آمار به 160 مورد رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: باید برای جلو گیری از مراسم های عروسی و عزا مصوبه های سنگین صادر شود و برای اجرایی شدن آن باید همه دستگاه پای کار بیایند چرا که ما مشکل مصوبه نداریم اما مشکل اجرایی داریم.
وی خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته دو عروسی در روستاهای داشلی برون گنبد برگزار شد که این مراسم ها 5 فوتی به همراه داشت.
عارفنیا اظهار کرد: در برخی از شهرستان ها چون بندرترکمن افراد مبتلا به کووید 19 هستند که این ها بنا به درخواست خود در منازل درمان می شوند و این موضوع دال بر این نیست شهرستان مربوطه کمتر مبتلا داشته باشد.
وی تصریح کرد: با فرا رسیدن دهه کرامت شاهد برگزاری بسیاری از مراسمات عروسی در مناطق فارس نشین ها بودیم که آثار این بیماری  در شهرستان های مینودشت، کردکوی، بندرگز شاهد بودیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه برخی از شهرهای گلستان زنگ خطر هستند گفت: اکنون بار افزایش بیماران کووید 19 در مراکز درمانی شهرستان های گنبد، آق قلا، کلاله، علی آباد و مینودشت به گونه ای است که ظرفیت این مراکز جواب گو پذیرش افراد مبتلا نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید نگرش فرهنگ کرونایی در بین افراد جامعه ایجاد شود، افزود: برای پیشگیری از این بیماری باید قوانین بازدارندگی و تقویت آموزش مردم از طریق رسانه مورد توجه قرار گیرد.
عارفنیا با بیان اینکه در اوج اپیدمی کمک های زیادی به بخش درمان شده و در پیک قبلی خيران 3 میلیارد تومان برای خرید تانک و دستگاه های اکسیژن ساز هدیه کرده اند، اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت خانه برای تهیه گان اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زایمان ها به دلیل شرایط افزایش بیماران در آق قلا به گرگان منتقل می‌شوند.

  17 تیر 1399
بخش : سلامت
کد خبر: 63568
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام