استاندار گلستان:
پروژه طبیعت گردی آشوراده آغاز شده است

استاندار گلستان گفت: پروژه طبیعت گردی آشوراده اعتبار و پیمانکار دارد و از نظر ما شروع شده و چیزی مانع آن نمی شود.

سیدمناف هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: بعضی از پروژه های استان گلستان مانند پتروشیمی، تله کابین و آشوراده سال ها تعطیل بود اما تا آن ها را به نقطه مطلوب نرسانیم پیگیر هستیم.

وی افزود: این که عده ای با طرح طبیعت گردی آشوراده مخالف هستند ناشی از رانت، فساد و یا کوته بینی و کوچک دیدن مسائل است.

استاندار گلستان ادامه داد: چند تشکل می گویند آشوراده را رها کنید و اقدامی انجام ندهید؛ پس بحث سرمایه گذاری و گردشگری در استان چه می شود.

وی اضافه کرد: مراجع قانونی به ما گفتند این راه را طی کنید ما هم ۱۲ استعلام مورد نیاز را دریافت کردیم و پول نداشتیم و برای اجرای آن پنج میلیارد تومان جور کردیم.

هاشمی تاکید کرد: مگر آشوراده آرزوی دیرینه مردم گلستان نبوده مخالفت عده ای حق استان نیست چرا که ما با تمام دقت و تحت نظارت محیط زیست گلستان و کشور اجرای دقیق طرح ابلاغی را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر ما طرح گردشگری آشوراده شروع شده چرا که اعتبار و پیمانکار دارد و چیزی مانع ما نمی شود مگر آن که بگویند گلستان به تفریح، گردشگری و درآمد از محل گردشگری نیاز ندارد.

بازرسی کل کشور ۱۰ روز وقت همکاران ما را گرفت

وی با بیان این که با مخالفت چند تشکل بازرسی کل کشور ۱۰ روز وقت همکاران ما را گرفت، بیان کرد: بازرسی استان باید نظارت کند اگر درست است با شهامت پاسخ کشور را بدهد؛ چرا عده ای مانع شوند و ما را دلسرد کنند.

استاندار گلستان گفت: پروژه آشوراده امسال و سال بعد اعتبار ملی و استانی داردو ما هم در تلاش هستیم زیرساخت های اولیه را برای سرمایه گذاری در آن آماده کنیم.

وی افزود: در استان با مشکلاتی همچون آسیب اجتماعی و فقر مواجه ایم اما اگر در مسائل ملی هم نظر شویم بیش از گذشته وحدت داشته باشیم توفیقات ما بیشتر می شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که اجازه نمی دهد استان ها توسعه یافته و قوی شوند موضوع رانت است اما باید موانع سرمایه گذاری را رفع و فساد را علنی کنیم تا جامعه روشنگر شود و به سمت توسعه حرکت کنیم.

هر سرمایه گذاری رانت نیست

وی با تاکید بر این که بانک ها و مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید اسامی وام گیرندگان بخش های مختلف را اعلام کنند، متذکر شد: هر سرمایه گذاری رانت نیست؛ اگر می گوییم اسامی کسانی که تسهیلات کلان گرفته اند منتشر شود برای این نیست که عده ای به جان سرمایه گذاران بیفتند.

هاشمی افزود: شرایط امروز کشور در حوزه سرمایه گذاری شرایط سختی است و از دید من باید پروژه برقی کردن راه آهن گرگان- اینچه برون- گرمسار و راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد باید تاکنون شروع می شد.

وی ادامه داد: این دو پروژه با فاینانس انجام می شود و تنها گیر آن ها ۱۵ درصد سهم دولت بود که آن هم از حل شد اما باید بپذیریم در این شرایط فشار سیاسی بر روی کشورها و شرکت های خصوصی آن ها وجود دارد.

استاندار گلستان اضافه کرد: اگر پیمانکار روسی و چینی این دو پروژه نگران هستند این موضوع نیاز به رایزنی های دیگری دارد که در توان استاندار نیست؛ ما تلاش داریم بتوانیم تا پایان سال این دو پروژه را که از اصلی ترین پروژه های استان هستند اجرایی کنیم.

هاشمی تاکید کرد: اگر قرار است گلستان از بن بست اقتصادی خارج شود و به سمت رونق و حل مشکل اشتغال جوانان و ارتباط با همسایگان حرکت کند، باید این پروژه ها با سرعت اجرایی شود.

وی همچنین به موضوع انتخاب معاون و فرمانداران اشاره و بیان کرد: بنده و همسرم با هیچ یک از فرمانداران استان که همگی بومی هستند نسبت فامیلی و خویشاوندی ندارم.

وی گفت: به هر دلیلی هیچ یک از استانداران گذشته گلستان روی روزمه سازی و ظرفیت سازی مدیران کار نکرده اند که بتوانند بعد از رفتن خودشان چند گزینه برای استانداری گلستان به کشور معرفی کنند که بنده نسبت به آن انتقاد دارم.

هاشمی خاطرنشان کرد: ترجیح من این است که هر سه معاون بنده بومی باشند و یکی از معاون قطعی شده پیشنهاد داده ایم و برای حوزه سیاسی هم دو گزینه بومی را در نظر داریم.

  12 دی 1397
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 60772
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام