امام جمعه گرگان:
آمریکا با تحریم و فشار به دنبال برهم زدن استقلال و وحدت در ایران اسلامی است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: ایران به دنبال داشتن استقلال است اما عده‌ای نمی‌خواهند این استقلال وجود داشته باشند و ارزش‌ها و آورده‌های انقلاب را نادیده می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان این که استقلال به معنای وابسته نبودن به قدرت‌ها و کشورهای بزرگ است و تصمیمات براساس مصالح داخلی باشد ادامه داد: در گذشته این استقلال واقعی وجود نداشت و ایران چه در دوران پهلوی و چه در قاجاریه وابستگی شدید به انگلیس و روسیه آن زمان و حتی آمریکا داشت.

نورمفیدی با اشاره به این که انسان‌های آزاده و علاقه‌مند به پیشرفت کشور، نظام و مردم با مطالعه تاریخ گذشته به شدت از آن دوران متنفر می‌شود اظهار کرد: در دوران قاجار ایران محل تاخت و تاز روس و انگلیس بود و قراردادهای نگین به امضا رسید و در دوران پهلوی اوضاع بدتر شد و انگلیس رضاخان را بر کشور مسلط کرد.

نورمفیدی با بیان این که ما در کشور مشکلات داریم و این مشکلات به علت خواستن عزت و استقلال کشور و مردم ما در دنیا است گفت: اگر می‌خواهیم عزیز باشیم و مشکلات نداشته باشیم باید از داشتن استقلال و عزت منصرف شویم و نوکر قدرت‌ها و استکبار باشیم.

امام جمعه گرگان افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش به مردم ایران وعده سال 97 را برای تغییر و تحولات در ایران دادند، اما با هوشیاری و آگاهی مردم نتوانستند به توطئه هایشان برسند، به همین دلیل وعده سال 98 را داده اند.

نورمفیدی اضافه کرد: می‌شود به راحتی با فشارها و تحریم‌های آمریکا ایران در سال 98 دچار مشکلات بیشتری شود، اما مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند که صادرات و فروش نفت ایران پائین نیاید که در غیر این صورت به مشکل خواهیم خورد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: تحریم‌ها بر کشور و مردم اثر می‌گذارد و همین کم شدن صادرات و نخریدن نفت ایران، نمونه‌ای از اثرگذاری تحریم‌ها است.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: فضای مجازی با پول‌های عربستان و فعالیت‌های منافقین در بیرون کشور اداره می‌شود و مطالبی که در آن مطرح می‌شود، دروغ و بی‌اساس است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: آنان که تحت تاثیر این مسائل قرار می‌گیرند، بدانند در توطئه و دام دشمن گرفتار شده‌اند و دشمن می‌خواهد با آوردن مردم به خیابان ها و خسته شدن مردم از زیر بار مشکلات اقتصادی، کودتای 28 مرداد را بار دیگر در سال آینده در کشور تکرار کند.

نورمفیدی گفت: در سال 98 دشمن دنبال فشار هستند تا مردم به تنگ بیایند و با آشوب و شورش به مقاصد شوم و شیطانی خود برسد.

نماینده ولی‌فقیه تاکید کرد: امروز مردم باید صبر و حوصله را در کنار وحدت و آرامش داشته باشند تا همانند گذشته از این مرحله تاریخی عبور کنیم و در دام شیطان گرفتار نشویم.

وی بیان کرد: برخی صداها سبب می‌شود تا برخی افراد ناخواسته و ندانسته مسیر زندگی‌شان عوض شود که جلوگیری از این مساله نیازمند یکپارچگی و همدلی است.

نماینده مردم گلستان عنوان کرد: مسئولان، احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها و حتی اقشار مختلف مردم نباید سر مسائل جزئی و کوچک با هم درگیر شوند و بر سر و کله همدیگر بزنند و این درگیری همان خواسته دشمن برای رسیدن به اهدافش است.

نورمفیدی تصریح کرد: ایران کشوری نیست که بلای سال 1332 دوباره سرش بیاید و همه باید سعی کنند با صبر و حوصله، مقاومت و کنار هم قرار گرفتن، سال 98 به خوبی سپری شود.

امام جمعه گرگان یادآور شد: درگیری، آشوب و اعتصاب‌های اخیر در ونزوئلا بدون شک کار آمریکا است اما کشورهایی مانند ایران، روسیه، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها دولت اصلی این کشور را به رسمیت می‌شناسند.

  5 بهمن 1397
بخش : خبرها / داخلی
کد خبر: 60999
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام