مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا گلستان:
حماسه «12 دی» مقدمه‌ساز حکومت مستضعفان در ایران اسلامی بود/ دشمن به جای تابستان داغ ایران زمستان آتشین را در خیابان‌های خود دید

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه جوانان باید از تاریخ پرافتخار این سرزمین مطلع باشند، گفت: حماسه 12 دی شهرستان گالیکش در دوران مبارزه با خفقان و استبداد رژیم پهلوی مقدمه‌ساز حکومت مستضعفان در ایران اسلامی بود.

حماسه 12 دی بدون شک یکی از بزرگترین صفحات پرافتخار تاریخ مبارزه مردمان سرزمین جرجان و یا همان گنبدکاووس است که سال‌هاست عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به ظهور و بروز رسانده و با تقدیم بیش از 520 شهید گلگون کفن به انقلاب اسلامی سند وفاداری خود را با خون امضا کرده‌اند.

حماسه 12 دی که بیانگر دلسوزی و منش انسان دوستی جوانان انقلابی «گنبدکاووس» در جریان کمک به مردمان مظلوم «گالیکش» بود بیش از هفت جوان این سرزمین را بهشتی کرد و این روزها در سالروز این حماسه بزرگ مراسماتی در بزرگداشت این شهدای عزیز در شهرهای مختلف استان گلستان برگزار می‌شود که نخستین آن امشب در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گنبدکاووس بود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا استان گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه امروز کشور جوان و عمدتا نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت کشور دوران مبارزه با خفقان و استبداد رژیم پهلوی را ندیده و نسبت به آن درک شفافی ندارند طبیعی است.

حجت‌الاسلام جعفر رعایتی با بیان اینکه حدود 50 میلیون نفر از جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمده‌اند، افزود: آنچه در شرایط فعلی ضروری به نظر می‌رسد انعکاس اتفاقات و به ویژه رشادت‌هایی است که در جریان مبارزات انقلابی و به ثمر نشستن این مبارزات رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه همه جوانان و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید بدانند که عزت و استقلال امروز کشور چگونه به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز ترامپ با وجود داشتن 5 هزار تکاور زبده و تریلیون‌ها دلار هزینه نظامی در خلیج فارس از ناوها و قایق‌های ما نیز می‌ترسد و از ترس، جنگنده‌هایش را چراغ خاموش به حرکت در می‌آورد به دلیل جایگاه ویژه ایران در منطقه است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه امروز یک جوان 25 ساله تجهیزاتی را اختراع می‌کند که دنیا در برابرش انگشت بر دهان می‌ماند، ادامه داد: امروز اندیشکده‌های بزرگ غربی در اروپا و آمریکا در تحلیل پیشرفت ایران اسلامی درمانده‌اند.

رعایتی با بیان اینکه اگر امروز دور جمع شده‌ایم تا یاد شهدای 12 دی ماه 1357 گنبدکاووس را گرامی بداریم برای یادآوری هدف آن شهدای گرانقدر است، اضافه کرد: مهم‌ترین هدف مبارزه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحقق وعده الهی مبنی بر حکومت مستضعفان و صالحان و غلبه بر مستکبران عالم بوده است.

وی با تاکید بر الگو‌گیری بسیاری از کشورهای دنیا از انقلاب اسلامی ایران در سالهای متمادی در 40 سال گذشته، گفت: سوریه، یمن، عراق و بسیاری از کشورهای آزاده دنیا امروز با تاسی از انقلاب اسلامی ما در برابر دشمنان مستکبر و مستبد خود و ملت‌های آزاده ایستادگی می‌کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه اگر امروز تمثال مقام معظم رهبری در بانک مرکزی روسیه و در کاخ‌های صدام در عراق نصب شده است به دلیلی آقایی و عزت ایران اسلامی در دنیاست، تصریح کرد: امروز در دل همه آزادی خواهان عالم حرف از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و راه بزرگ انقلاب اسلامی است.

رعایتی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که تابستان امسال را برای ایران اسلامی تابستان داغ کند، خاطرنشان کرد: امروز ولی دشمن در اروپا و آمریکا زمستان خود را سراسر آتش و ایران عزیز را در آستانه برپایی جشن بزرگ 40 سالگی انقلاب اسلامی می‌بیند.

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) گنبدکاووس نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش و همراهی نهادهای مختلف به ویژه سپاه پاسداران، فرمانداری و شورای شهر این شهرستان برای برگزاری این مراسم، اظهار کرد: حماسه 12 دی بزرگترین نماد وفاداری گنبدی‌ها به امام راحل و ارزش‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر مظفری با بیان اینکه امروز باید نسل جوان گنبدکاووس تاریخ پرافتخار این شهرستان را در پایبندی به ارزشهای اسلامی و انقلابی مطالعه کرده و بشناسد، افزود: برگزاری این مراسمات یکی از بزرگترین اقداماتی است که در این مسیر قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه تنها راه واکسینه نگه داشتن جوانان در برابر تهاجم دشمن معطر کردن فضای جامعه با یاد و نام شهدای عزیز است، گفت: امیدواریم برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با محتوای جدید و مبتکرانه بتواند جمع بیشتری را در این حوزه با رشادت‌های جوانان انقلابی گنبدکاووس آشنا کند.

گفتنی است در این نشست که با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گنبدکاووس برگزار شد ضمن قرائت اشعار حماسی، کربلایی سعید علی‌آبادی نیز به مداحی پرداخت.

  12 دی 1397
بخش : خبرها / گنبد کاووس / داخلی
کد خبر: 60773
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام