عملکرد شهردار گرگان در ترازوی نقد/ شهروندان در اولویت یا در سایه کم توجهی؟!


آنچه عمدتا در طول دوره شهرداری دادبود در نقد مدیریت وی شاهد آن بودیم نگاه خاکستری از طرف منتقدان و سفید از طرف حامیان به عملکرد مدیریت شهری وی بوده است.
از زمان انتصاب دادبود و کنار گذاشتن حسین صادقلو شهردار سابق گرگان، شهروندان گرگانی منتظرند تا شهردار آنان از پس خورشید تابان و آنچنانی که اعضای شورای شهر وعده دادند ( متخصص ،با تجربه و متعهد ) فعالیت های عمرانی چشمگیری را به اجرا درآورد که بر خلاف تصور و وعده های داده شده، نه تنها اقدامات عملیاتی جدیدی برای شهر گرگان انجام نشد که همان امکانات شهری به یادگار مانده از دوره صادقلو به دلیل کم توجهی و عدم رسیدگی به موقع در حال فرسودگی است.
از تخریب و فرسودگی ایستگاه های اتوبوس گرفته تا خاموشی مقطعی و طولانی مدت فواره ها، پل های هوایی، پله ها و آسانسورهای پل های هوایی، و خرابی برخی نماهای شهری که در زمان افتتاح سمبل توسعه شهر گرگان برای شهروندان به حساب می آمد، همه و همه فقط نمونه کوچکی از کم توجهی به حقوق مردمی است که چشم انتظار ادامه راه توسعه شهردار سابق توسط دادبود بودند.
ضعف در پیگیری و خدمات پیش پا افتاده شهرداری گرگان در حالی موجب نارضایتی شهروندان گرگانی شده است که پس از انتصاب وی به سمت شهرداری گرگان، شورای شهر گرگان در دفاع از وی وعده اجرای فعالیت های عمرانی چون تله کابین، خط اتوبس های بی. آر. تی ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، اتمام بلاتکلیفی افتتاح فرهنگسرای گرگان، طرح های گردشگری، ادامه زیبا سازی ها و مبلمان شهری ، ادامهو اجرا ی طرح های رفاهی برای جانبازان و معلولان و نابینایان را داده بود که به گفته برخی از اعضای شورای شهر خودشان هم از ادامه این روند و عملی نشدن وعده ها خسته اند.
این وعده ها در حالی عملیاتی نشده اند که شهردار گرگان در سایت های خبری اعلام کرده بود که نگاه من در گردشگری گرگان برای ٢٠ الی ٢٥ سال آینده است و هر پروژه‌ای که در حوزه گردشگری اجرا کنیم هرچند كه در ١٠ سال آینده نتیجه مثبت و بازخورد مناسب آن را خواهیم دید اما زيرساختهاي آن و فرهنگ سازي هاي مربوط به اين مقوله از هم اكنون بايد ايجاد شود.
وی در همان زمان اعلام کرده بود که همه امور در شهرداری گرگان باید با نگاه گردشگری باشد و اگر در این حوزه نیز مردم را مشارکت دهیم مطمئن باشید نتایج شگفت‌آوری را خواهید دید.
دادبود تاکید کرده بود که در آینده‌ای نزدیک دفتر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی را در شهرداری گرگان خواهیم داشت و برنامه‌ها با یک شاخص ارزیابی می‌شود تا شاهد بهبود عملکرد در تمام امور باشیم.
این سخنان در حالی از زبان شهردار گرگان در رسانه ها منتشر شد که وی در مصاحبه دیگری عنوان کرده بود که  دو پروژه شهربازی سرپوشیده و روباز را هم پیش بینی کردیم که طراحی اولیه «شهربازی سرپوشیده» براساس پیشنهاد متقاضی در حال انجام است و براساس متراژی که پیشنهاد شده جزو شهربازی‌های بزرگ کشور خواهد بود.
برای «شهربازی روباز» هم تا آخر هفته دو سرمایه‌گذار را در گرگان خواهیم داشت و با هرکدام که به توافق برسیم مراحل اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.
وی در همان مصاحبه اعلام کرده بود که شهرداری در صدد ایجاد ۳۰ شب ۳۰ جاذبه بوده و می‌خواهد برای ۳۰ شب مردم برنامه ریزی کند؛ یعنی اگر کسی بخواهد ۳۰ شب را به تفریح اختصاص دهد یک نقطه مشخص برای این کار دارد.
مجموعه رقمی که برای پروژه های سی‌گانه ۳۰ شب ۳۰ جاذبه تفریحی پیش بینی شده چیزی حدود هزار میلیارد تومان برای چهار سال آینده است و این رقم بسیار قابل توجه است.
با این اقدامات علاوه بر توزیع گردشگری در نقاط مختلف که به حل مشکل ترافیکی کمک می کند، انسان محور بودن شهر هم عملی می شود.
سورتمه، زیپ لاین و سایت بالن، سایت بالن در قالب یک مجتمع تفریحی- توریستی در زمین‌های «مریم آباد»، ایجاد آکواریوم و پارک آبی، پیست موتورسواری از دیگر برنامه های شهرداری به غیر از اجرای تقاطع هم سطح افسران و کمربندی است که از زبان دادبود اعلام شد.
بی شک اجرای طرح های شهری نیازمند زمان است اما سوالی که در این مدت ذهن شهروندان را مشغول کرده این است که چگونه صادقلو طرح های شهری را با سرعت و بدون وقفه به سرانجام می داد و بر اجرای به موقع وعده های خود بسیار مصصم بود اما نوبت به دیگران که می رسد اجرای طرح های شهری را مستلزم زمان و بررسی و هزینه می دانند.
در ادامه به بحث دیگری می پردازیم: چرا شهرداری گرگان توان جا به جایی چهارشنبه بازار به مکان جدید را ندارد؟
شهرداری که هنوز توان جا به جایی یک بازار هفتگی در این شهر را ندارد و تقریبا ۳ هفته است که زمان مشخص می کند و نمیتوانند چنین کار کوچکی را اجرا کند میتوان چه انتظاری از او داشت؟!

تقریباْ حدود یک ماه می شود که در سطح شهر برای جا به جایی بازار هفتگی بنرهایی نصب و اطلاع رسانی هایی انجام دادند که چندین بار زمان آن را تغییر دادند.

شهرداری که هنوز نتوانسته کوچکترین عملکرد مثبتی از خود نشان دهد و انتظارات شهروندان را برآورده کند چطور خودش را آسیایی خطاب میکند؟!

 

  24 اردیبهشت 1398
بخش : خبرها / گرگان / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 62046
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام